Még annak idején moziban láttam A nagy balhét (Filmcafe, 21.00) és imádtam azokat az öltönyöket, azokat a mellényeket, ingeket és hózentrógereket, azt a lezserséget, ahogyan feszített bennük Paul Newman és Robert Redford (lásd a képen). Igazi, klasszikus szórakoztató krimi ez, az átverős, zsugás, pitiáner nagymenős-nagymenő piti tolvajos típusból, rengeteg Oscar-díjjal megérdemelten megdobva.
Ezekhez képest szinte kissrác az amúgy szintén bőven felnőttkorú Az ördög maga (Sony Movie Channel, 21.00), mely tulajdonképpen Brad Pitt, aki ezúttal egy veszélyes IRA terroristát alakít (…azok a régi, szép “békeidők”, amikor még közülünk való terroristák öltek halomra ártatlan családokat…). Magát csendes, szerény és igyekvő ír vendégmunkásnak kiadva húzza meg magát a kissé tutyimutyi New York-i zsaru (Harrison Ford) családjánál, aki sokáig nem fog gyanút… Jó kis film ez, ha nem láttuk volna már egy csomószor.
Clint Eastwood ma este egy nyugdíjas betörőt játszik az Államérdek (Viasat3, 21.00) című (szintén) ’97-es thrillerben, aki utolsó balhéjának egy helyes, gazdag házat néz ki magának – nem tudja azonban, hogy a villa az amerikai elnök titkos légyottjainak helyszíne. Öreg rabló, nem vén rabló, de ha már a rendőrség mellett az egész titkosszolgálat is a nyomában van, akkor az már könnyen megfekszi az ember gyomrát. Laza a szereposztás: Clint bácsi rendez és főszerepel, ahogy szokta; mellette Gene Hackman az elnök, Ed Harris pedig zsaru. Jó film.
Federico Fellini és Nino Rota utolsó közös műve, a Zenekari próba (Duna, 23.10) egy zenekari próbát megzavaró tévéstáb okozta ribillió “története”. Valójában azonban metsző élű szatíra, egy pontos példázat a művészet és tömegkultúra, a rend és a káosz, a régi és az új, az érték és a gagyi harcában őrlődő emberről – 1978-ból.