Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, november 16.

Bár valójában Fenyő Miki (aki itt Szabó Kimmel Tamás) “nehéz” ifjúkorát dolgozza fel a Made in Hungária (Duna, 19.40) című tegnapi magyar musical-film, azért szerencsére képes megmaradni könnyed, habos-babos, táncos-bulizós komédiának – annak, aminek lennie is kell. (Bővebben)

 

 

A tévé előtt gubbasztó -és nem az X-faktort néző- családok érdeklődésére tarthat számot Az igazi kaland (Moziverzum, 21.00) ma este is, hogy elnyúlva a kopottas IKEA kanapén együtt könnyezzék-rötyögjék végig Cameron Crowe történetét, melyben egy korán megözvegyült apuci (Matt Damon) tesz komoly erőfeszítéseket két gyermeke felnevelése érdekében: a hajdani elfoglalt szerkesztő feladja állását és egy vidéki, kissé lepukkant állatkertet is tartalmazó birtokon kezd új életet gyermekeivel. Gyerekek, saját állatkert, amiben vannak állatok, jóképű, ám magányos, gyermekeit bájos sutasággal terelgető apuka – a filmben bonyodalom bonyodalom hátán, a kanapén azonban tuti a siker.

A Véres románc (Prime, 21.00) című film az amerikai nagyon gazdagok világában játszódik, a valóságban megtörtént események alapján. A milliárdos Marks család benjáminja (Ryan Gosling) kilép a decens körforgásból és vidékre költözik, ahol szerelmével (Kirsten Dunst) egy kis bioboltból szeretnének eléldegélni, békében és boldogságban. A nagy hatalmú családfő (Frank Langella) azonban fiát az üzleti életben szeretné tudni, méghozzá minden áron. A célját látszólag eléri, közben azonban az ifjú szerelmespár élete felfordul: a srác bekattan, a csaj pedig nyomtalanul eltűnik…

John Grisham regénye alapján készült Sidney Pollack nagystílű bírósági drámája, A cég (Paramount Channel, 21.00). A sztoriban Tom Cruise alakítja a feltörekvő, fiatal, még kellően idealista ügyvédet, aki csúnya dolgokra lesz figyelmes annak a nagynevű, tekintélyes ügyvédi irodának – a “Cégnek” – működésében, amelyik felvette őt közvetlenül az egyetem után. Igen komoly szereposztás (pl. Gene Hackman, Ed Harris) biztosítja a film színvonalát.

A hölgyek ma este minden bizonnyal a Tükröm, tükröm (Duna, 21.40) című igen édes – nekem már szinte émelyítő- romantikus komédiára fognak szavazni, melyet sokszor láthattak már 1996 óta, mégsem elég nekik az élményből. A Jeff Bridges által játszott egyetemi professzor a megelőző évek viharos kapcsolatai után megállapodna és ún. “normális” kapcsolatra vágynak, ezért hirdetést ad fel, melyben korban, intellektusban és társadalmi státuszban hozzáillő párt keres. Jelentkezik is a hirdetésre Rose (Barbra Streisand – a képen), aki a szomszéd tanszéken angol romantikus irodalmat tanít – ő viszont a könyvtárak penészes unalma helyett inkább a romantikus hevületet szeretné végre megtapasztalni, amiről fejben annyit tud, és amit tulajdonképpen tanít a diákjainak. Pammparamm. A filmet Streisand rendezte is, és láthatjuk benne többek között a legendás Humphrey Bogart legendás szerelmét, Lauren Bacallt is (akit még Oscarra is jelöltek ezért az alakításért).

Aki viszont sikeresen végigbekkelte a ma esti X-faktor élő show első három (!) óráját, az benevezhet még A nagy Gatsbyre (Cool, 23.00) is. A bombasztikus Moulin Rouge-zsal és Rómeó és Júlia bravúros Shakespeare-variációjával igen nagyot gurító Buz Luhrmann is levezényel egy olyan partit, hogy annak láttán a fülünk is kettéáll. Sajnos később, F. Scott Fitzgerald ide, Leonardo DiCaprio oda, a film szép lassan belesimul a decens hollywoodi mainstream unalmába. (Bővebben)

Aki viszont négy, azaz 4 óráig bírta az élő showt, annak egyenesen kötelező utána még megnézni a Birdman, avagy a mellőzés meglepő ereje (RTL Klub, 00.00) című mozit is, mintegy büntetésképpen. Számomra ugyan kicsit csalódás volt a mexikói (bár most már persze inkább amerikai) Alejandro González Iñárritu 9 Oscarra jelölt (s ebből négyet be is kaszáló) mozija, de ez csak egy dolog. Persze, az előzetesen sejthető volt, hogy a kritika rögtön beájul, ha valami számára furcsát, szokatlant lát. (Vagy éppen séróból elutasít, mint ahogy van példa erre is bőven.) Az mindenesetre fix, hogy formailag, technikailag nagy trüváj a mozi, mely gyakorlatilag egyetlen nagyon hosszú snittből áll (valójában persze nem, de erről a linkelt posztban), amit ha szegény Jancsó Miki bácsi láthatott volna, besírt volna rajta fájdalmában/gyönyörűségében. Nem mintha nem csináltak volna már kvázi egysnittes teljes hosszúságú mozifilmet a filmtörténelemben, de a Birdman azok közül azért mindenképpen a leglátványosabb. (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!