Bár valójában Fenyő Miki (aki itt Szabó Kimmel Tamás) “nehéz” ifjúkorát dolgozza fel a Made in Hungária (Duna, 19.40) című tegnapi magyar musical-film, azért szerencsére képes megmaradni könnyed, habos-babos, táncos-bulizós komédiának – annak, aminek lennie is kell. (Bővebben)
A Véres románc (Prime, 21.00) című film az amerikai nagyon gazdagok világában játszódik, a valóságban megtörtént események alapján. A milliárdos Marks család benjáminja (Ryan Gosling) kilép a decens körforgásból és vidékre költözik, ahol szerelmével (Kirsten Dunst) egy kis bioboltból szeretnének eléldegélni, békében és boldogságban. A nagy hatalmú családfő (Frank Langella) azonban fiát az üzleti életben szeretné tudni, méghozzá minden áron. A célját látszólag eléri, közben azonban az ifjú szerelmespár élete felfordul: a srác bekattan, a csaj pedig nyomtalanul eltűnik…
John Grisham regénye alapján készült Sidney Pollack nagystílű bírósági drámája, A cég (Paramount Channel, 21.00). A sztoriban Tom Cruise alakítja a feltörekvő, fiatal, még kellően idealista ügyvédet, aki csúnya dolgokra lesz figyelmes annak a nagynevű, tekintélyes ügyvédi irodának – a “Cégnek” – működésében, amelyik felvette őt közvetlenül az egyetem után. Igen komoly szereposztás (pl. Gene Hackman, Ed Harris) biztosítja a film színvonalát.
A hölgyek ma este minden bizonnyal a Tükröm, tükröm (Duna, 21.40) című igen édes – nekem már szinte émelyítő- romantikus komédiára fognak szavazni, melyet sokszor láthattak már 1996 óta, mégsem elég nekik az élményből. A Jeff Bridges által játszott egyetemi professzor a megelőző évek viharos kapcsolatai után megállapodna és ún. “normális” kapcsolatra vágynak, ezért hirdetést ad fel, melyben korban, intellektusban és társadalmi státuszban hozzáillő párt keres. Jelentkezik is a hirdetésre Rose (Barbra Streisand – a képen), aki a szomszéd tanszéken angol romantikus irodalmat tanít – ő viszont a könyvtárak penészes unalma helyett inkább a romantikus hevületet szeretné végre megtapasztalni, amiről fejben annyit tud, és amit tulajdonképpen tanít a diákjainak. Pammparamm. A filmet Streisand rendezte is, és láthatjuk benne többek között a legendás Humphrey Bogart legendás szerelmét, Lauren Bacallt is (akit még Oscarra is jelöltek ezért az alakításért).
Aki viszont sikeresen végigbekkelte a ma esti X-faktor élő show első három (!) óráját, az benevezhet még A nagy Gatsbyre (Cool, 23.00) is. A bombasztikus Moulin Rouge-zsal és Rómeó és Júlia bravúros Shakespeare-variációjával igen nagyot gurító Buz Luhrmann is levezényel egy olyan partit, hogy annak láttán a fülünk is kettéáll. Sajnos később, F. Scott Fitzgerald ide, Leonardo DiCaprio oda, a film szép lassan belesimul a decens hollywoodi mainstream unalmába. (Bővebben)
Aki viszont négy, azaz 4 óráig bírta az élő showt, annak egyenesen kötelező utána még megnézni a Birdman, avagy a mellőzés meglepő ereje (RTL Klub, 00.00) című mozit is, mintegy büntetésképpen. Számomra ugyan kicsit csalódás volt a mexikói (bár most már persze inkább amerikai) Alejandro González Iñárritu 9 Oscarra jelölt (s ebből négyet be is kaszáló) mozija, de ez csak egy dolog. Persze, az előzetesen sejthető volt, hogy a kritika rögtön beájul, ha valami számára furcsát, szokatlant lát. (Vagy éppen séróból elutasít, mint ahogy van példa erre is bőven.) Az mindenesetre fix, hogy formailag, technikailag nagy trüváj a mozi, mely gyakorlatilag egyetlen nagyon hosszú snittből áll (valójában persze nem, de erről a linkelt posztban), amit ha szegény Jancsó Miki bácsi láthatott volna, besírt volna rajta fájdalmában/gyönyörűségében. Nem mintha nem csináltak volna már kvázi egysnittes teljes hosszúságú mozifilmet a filmtörténelemben, de a Birdman azok közül azért mindenképpen a leglátványosabb. (Bővebben)