Mindenképpen meg kell említeni ma este A bombák földjént (Filmcafe, 21.00): bár sokat ment, sokat megy a tévében, azért mégiscsak nyert egy közepes vitrinre való díjat 2010-ben, rengeteg fontos Oscarral egyetemben, még ha picit meg is osztja a nézőket. A háborús akciófilmek kedvelőinek túl művészfilm ez, a művészfilmet kedvelőknek pedig túl akció – én úgy mondanám: nem bambáknak való film ez. Néhány egészen remekbe szabott jelenete azonban többet mond el egy modern harci helyzet észvesztően gyomorszorító feszültségéről, mint mondjuk 10 darab B-kategóriás akciófilm. Vannak persze szépen felfűzött és rendhagyóan alkalmazott -és éppen ezért izgalmas- zsánerklisék is, néhány valóban remek színészi alakítás is (pl. Jeremy Renner a főszerepben), azonban még én sem mondanám masszív egésznek James Cameron ex-nejének, Kathryn Bigelownak filmjét. (Bővebben)
Van aztán egy belga film, amit bár filmvígjátéknak bélyegeznek, szerintem mégis inkább valamiféle drámai történet lesz. Egy pasas (Romain Duris) állását és barátnőjét elvesztve Másodállást (Film Mánia, 21.00) kénytelen vállalni – a helyi maffia szolgálatában bérgyilkosnak szegődik és ez tetszik neki. Nem tudom, nem láttam, de lehet benne valami…
James Clayton (Colin Farrell) átlagos figura. Összelegózik egy használható számítógépprogramot és várja a legjobb állásajánlatot. Egy furcsa, olajos tekintetű alak (Al Pacino) azonban meglepő ajánlatot: lépjen James is titokzatos körülmények között eltűnt apja helyére. A munkahely: a CIA. A srác nem tud nemet mondani, így megkezdődik beavatása. Filmekből ritkán kapunk ilyen hitelesnek tűnő képet a világ legnagyobb és talán leghírhedtebb titkosszolgálatának, a CIA-nek belső életéről, hogy hogyan választják ki és képzik ki ügynökeiket, egyáltalán, hogyan is működik a Cég. A Beavatás (AMC, 21.00) ezt kísérli meg, egy hagyományos, izgalmas thriller formájában. A rendező, a sokat próbált Roger Donaldson tisztes munkát tett le az asztalra: filmje izgalmas, fordulatos krimi, a feszültséget és az energiáit nem pazarolja feleslegesen akciójelenetekre, figyelmét inkább a szereplőkben a kiképzés alatt lezajló, majdnem paranoiába forduló lelki jelenségek tanulmányozására fordítja. (Bővebben)
Sajnos, a Hitler utolsó napjait elmesélő filmjével elég hangosat koppantó Oliver Hirschbiegel Hollywoodban elkövetett zombisító űrkórokozós scifijén, az Invázión (Viasat3, 21.00) még a riadtan pislogó Nicole Kidman és a megszokott módon acélkemény Daniel Craig sem tud segíteni. (Bővebben)
Az Örök tél (m5, 21.50) írója A vizsga, A berni követ, a Félvilág és a Szürke senkik, és a Szabadság – Különjárat című filmeket is jegyző Köbli Norbert újra Szász Attilával állt össze egy veretes történelmi drámára, mely magyar filmben eddig kevéssé feldolgozott témát, a “málenkij robotra” Szovjetunióba hurcolt magyar civilek sorsát mutatja be. Ahogyan az alkotóktól már megszokhattuk, a kemény történelmi tények ezúttal is kalandokkal, sőt, bizonyos szerelmi szállal is keverednek – lenyűgözően erős képekben és igen pontos színészi alakításokkal: Csányi Sándort például drámai karakterben láthatjuk, a női főszerepet alakító Gera Marinát (a képen) pedig Nemzetközi Emmy-díjra jelölték alakításáért.
A rajzoló szerződése (Duna, 22.40) az otthonülő, művészfilm-rajongó bölcsészek, kékharisnyák, és egyéb vájtszeműek érdeklődésére tarthat számot. Peter Greenaway karcos filmje (mondhatni, művészi pályájának egyik kulcsdarabja) amúgy a művész és művének áru(vá)válásáról, valamint ennek lehetetlenségéről szól (talán), burjánzó, zakatoló új-barokk képekben és zenében (Michael Nyman).
Az Eastern Promises – Gyilkos ígéretek (AMC, 23.10) viszont David Cronenberg igen jó kis krimije, melyben egy csúnyán összevert kamaszlány naplójában talált homályos információk alapján folyik a nyomozás az elkövetők után, egyenesen a legkegyetlenebb angliai orosz maffia bugyraiba. Főbb szerepekben Naomi Watts, Vincent Cassell és Viggo Mortensen.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: