Mel Gibson szerintem meg van győződve arról, hogy vezekel vélt/valós bűneiért ezzel a ma este levetítendő A fegyvertelen katona (Film+, 21.00) című filmjével. Legalább kétszer el is mondatja egyik szereplőjével a filmben, hogy “ezt nem hittem volna el erről a srácról”… Holott, éppen ellenkezőleg: mindazt már eddig is tudtuk, amire ebben a filmben fény derül. Ha Mel Bibliát és/vagy vért lát, begőzöl. Elveszti minden önkontrollját, tövig nyomja a gázt és nem ismer sem Istent, sem embert, de művészi alázatot, ízlést és mértéktartást sem. Amúgy ez a háborús dráma egy tökéletes hollywoodi blockbuster: pont annyira aránytalan, hatásvadász, emellett rendkívül brutális, ráadásként pedig szemérmetlenül patetikus, mint egy két és fél órás Trump-támogató gyűlés. Az érzelmes jelenetek túlcsordulnak, mint az ötvenes évek jellegzetes hollywoodi melodrámáiban, a háborús akciójelenetek viszont már szinte rokokó módon tomboló őrjöngésként reprezentálják Mel nyilvánvaló szadista hajlamait. A történet szegény főHŐSe ennél azért jóval szerényebb, jóval méltóbb mementót érdemelt volna…
A Szerencsecsillag (Viasat3, 21.00) is volt már. Viszont egy szép, romantikus (hogy ne mondjam: giccses), de teljességgel ártalmatlan mese arról, hogy ha a katona (Zac Efron) hazatér a háborúból, akkor majd megtalálja azt a szép, szőke lányt (Taylor Schilling), akiről a csatazajban álmodozott egy véletlenül talált fénykép alapján…
Martin Scorsese 2004-ben bemutatott, mintegy 164 percnyi Aviátor (Filmcafe, 21.00) című opusza ugyan csak 5 Oscart kapott anno, de azért nagy gond nincs vele. Áll biztosan a lábán. Témája Howard Hughes, aki valóban igen érdekes fazon (Leonardo DiCaprio lubickol is a szerepében): egyszerre volt kalandor, filmmágnás, szoknyabolond, autoriter pszichopata, őrült, zseni és pilóta.
Ezen a héten is lesz Becstelen Brigantyk (AMC, 21.00), amit csak azok tekintenek történelmi drámának, vagy akár világháborús tablónak, akik annak akarják, bármilyen okból is. A néhol meghökkentően vicces film Quentin Tarantino nazisploitation-hommázsa, mely ha nem is nyugszik feltétlenül egzakt történelmi alapzaton, azért masszívan megmutatja az utat, mit s hogyan, kiknek és hova. (Bővebben)