Sandra Bullock egy Amerikában illegálisan tartózkodó (közhasznú kifejezéssel élve: migráncs) nőt alakít a Nász-ajánlat (Viasat3, 21.00) című történetben, aki, miután a nagy hatalmú Bevándorlási Hivatal rászáll, mentő ötletként egyik munkatársát (Ryan Reynolds) kéri meg, hogy legyen a kamu-vőlegénye, mert így, házasság előtt, nem utasíthatják ki az Államokból. Talán ennyiből is nyilvánvaló a végkifejlet és az is, hogy ezúttal nem társadalmi dráma, hanem romantikus dráma lesz a műfaj. Jó közepes színvonalon.
Egy remekbe szabott, kőkemény filmdráma a Tolvajok városa (Sony Movie Channel, 21.00), mely tulajdonképpen
Boston “nyóckeréről”, s benne a sok-sok szomorú, számítását csak a bűnben megtaláló emberről szól. Ben Afflecket a hajlamosak vagyunk inkább színésznek, általában afféle tejfelesszájú bájgúnárnak letudni, pedig ez az ábra is azt mutatja, hogy amellett, hogy valójában jó színész, igen jó forgatókönyvíró és rendező is. (Bővebben)
Viszont a Mocskos zsaruk (Viasat6, 21.00) is ez egy egészen izgalmas, bár már ’99-es évjáratú zsaru-haver film. Chow Yun-Fat , a neves hongkongi sztár adja az amerikai kínai maffiába beépülő zsarut, aki “zöldfülű” társa (Mark Wahlberg) segítségével, a film cselekményét képező bonyodalmak közepette, de mégis leleplezi a hongkongi illetőségű Triádok teljes Amerikába települt szekcióját (mert azok is csak ugyanolyan önző, korrupt szemétládák, mint minden maffiózó, bárhol a világon).
James Ivory mozija, a Napok romjai (TV4, 22.00) viszont egy remekmű. A szögletes komornyik (Sir Hopkins) és egy szúrós komorna (Emma Thompson) mérhetetlenül szomorú szerelmi történetében a múlt század elejének vidéki angol társadalmába nyerünk betekintést, méghozzá teljes keresztmetszetben, ahogyan például a közelmúltban a Downton Abbeyban is megszokhattuk. Hopkins és Thompson (lásd a képen) ráadásul irtózatosan nagyot játszanak…
Valóságban megtörtént eseményeket mesél el a Dzsungel (RTL Klub, 22.35) című film. A történet főhőse egy izraeli srác, aki katonaéveit letudva szembeszegül a családi akaratnak, világgá megy, hogy kieressze azt a bizonyos gőzt, és kipróbálja magát, mennyi is az annyi. Yossi Ghinsberg (Harry Potter karakterétől minden erejével szabadulni szándékozó Daniel Ratcliffe) kisebb kanyarok után Dél-Amerikában találja magát, hogy fejest ugorjon a kontinens misztikus lényegébe. Összeverődik néhány hasonszőrű gringóval, és ahelyett, hogy megmásznák a Machu Pichut, mint minden rendes turista, azt tervezik, hogy az igazi amazonasi dzsungelt ismerik meg és egy magát tapasztaltnak beállító vezető beszámolóit hallgatva, már azt képzelik, hogy egy ismeretlen indiántörzset fognak felfedezni, majd dúsgazdagon térnek haza a titkos arany-lelőhelyen talál nyereménynek köszönhetően. Természetesen, a dolgok nem úgy alakulnak, ahogyan tervezik és a dzsungel lassan átveszi az irányítást… (Bővebben)
Nem vagyok egy nagy zsugabubus, a pókert, legalábbis azt, amit a “nagyok” játszanak, pedig csak messziről ismerem. Szerencsére, mert amit ebből az Elit játszma (Cool, 23.00) című filmből megtudhatok erről a játékról, az semmiképpen nem hozza meg a kedvem hozzá… A pergő párbeszédek mestereként és az amerikai közélet egyik legavatottabb ismerőjeként ismert Aaron Sorkin megtörtént események alapján írta és rendezte ezt a filmet, melynek főszereplője a sok százezer dolláros tétekben zajló, titkos pókerpartik szervezésével foglalkozó, amúgy rendkívül sokoldalú tehetséggel megáldott/megvert Molly Blum (Jessica Chastain). A hölgy tevékenysége Amerikában súlyosan büntetendő tevékenység (tiltott szerencsejáték szervezése), ennek megfelelően a film műfajilag a tárgyalótermi dráma és az oknyomozó zsurnál-thriller egyfajta keveréke, minden olyan jellegzetességgel, ami Sorkin korábbi munkáit (pl. Az elnök emberei című sorozat) is jellemzi. Villámsebesen pergő dialógusok, masszív karakterépítés (legalábbis a főbb figurák esetében), ügyes dramaturgia – és meglehetős méretű hossz. A film nyilvánvalóan a tévé képernyőjére készült, nem tartozik funkciói közé a szemkápráztatás, ellentétben a tartalom cizellált és érdekfeszítő közlésének kiemelt fontosságával. Molly Blum, valamint az ügyvédje (Idris Elba) közötti polémia adja meg az apropót Molly sztorijának kibontására: egy érdekes és tanulságos sztori egy érdekes nőről, a sikerről és az ahhoz vezető sokféle útról, és buktatókról.
David Fincher filmje, a Hetedik (RTL II, 23.10), egy igen csavaros , cselekményű sorozat-gyilkosos thriller. Mestermű, ráadásul nemcsak a maga műfaján belül, azonban azt igen nehezen tudom elképzelni, hogy úgy nézzem meg még egyszer, hogy már tudom a végkifejletet. Főleg, hogy láttam már, nem is egyszer… 🙂
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: