Mit nézzünk ma a tévében?

Péntek, január 17.

Egy XVIII. század végén játszódó, pompás kiállítású kosztümös dráma a ma esti első ajánlat. A hercegnő (Duna, 20.30) egy olyan nőről szól, aki a kor viszonyaihoz képest karakán kiállásával, szokásaival és szerelmi életével az egyik első volt, aki elindult a női egyenjogúság felé vezető hosszú és még sok viszontagságot rejtő úton. A friss és ropogós mai (Keira Kinghtley), valamint tegnapi (Ralph Fiennes) sztárok játéka mellett, a magyar Pados Gyula által pazar módon fotografált csodás ruhakölteményeket, fényűző kastélyenteriőröket is élvezhetünk ebben mai nők számára is kifejezetten érdekes történetben. (Bővebben)

 

 

Az Apokalipszis, most (Film Mánia, 21.00) viszont már inkább pasifilm… Egy mágikus, misztikus és pszichedelikus utazás vár a bátrakra a zöld pokolba, a Mekong árterében burjánzó dzsungelbe, ahol az őrült Kurtz ezredes az úr. (Zene: Wagner – Walkürök lovaglása, Doors – The End, stb.) Francis Ford Coppola legendás filmjének megtekintése -reklámokkal együtt- legalább négy órát vesz igénybe. (A képen Marlon Brando Kurtz ezredes szerepében.)

Mészáros Márta 1980-as Örökség (m5, 21.50) című filmjében a béranyaság kérdését járja körül morális szempontok szerint. Egy gazdag nő (Monori Lili) és szerelme (Jan Nowicki) kapcsolatából nem született örökös, a nő viszont mindenképpen fiút szeretne a férfitól. Felbérel egy szegény fiatal nőt (Isabelle Huppert), hogy szüljön neki örököst, azonban a fiatal nő és a férfi egymásba szeretnek.

Luca Guadagnino “Vágy”-trilógiájának második darabja ez a ma este levetítendő Vakító napfényben (Film4, 21.50) című film, ami egyben Romy Schneider és Alain Delon által fémjelzett 1969-es, francia Medence című kamara-thriller remake-je. Az első darab címe Szerelmes lettem, a harmadiké pedig nagy sikert aratott Szólíts a neveden – ugyebár. E mai film is szép kritikai- és fesztiválsikereket tudhat magáénak, ami azonban nem igazán találkozott a közönség igényeivel: jobbára értetlen elutasítás a reakció (miközben Delonék fél évszázados filmje komoly közönségsiker volt annak idején és ma is “megáll a lábán”). Guadagnino nem másol, hanem saját világába illeszti a tulajdonképpen ismert történetet, melyben -bár meghagyja a thriller-elemeket – inkább a szereplők között bonyolódó lelki “kötélpályák” kiélt és kielégületlen vágyak általi megfeszülésére koncentrál, azzal együtt, hogy egy másik mániájának, a kapitalista társadalom felső harmadának erkölcsi erodálását, érzelmi, mentális és empatikus nihiljét megörökítő attitűdjének is áldoz. Itt egy öregedő rocksztár (Tilda Swinton – Guadagnino kvázi “múzsája”), hajdani férje, az energikus menedzser (Ralph Fiennes), a nő új, fiatalabb pasija (Matthias Schoenaerts) és a menedzser elkényeztetett, szexre és odafigyelésre éhes, unatkozó lánya (Dakota Johnson) nyaralnak az olasz Pantelleria szigetén, egy elszigetelt, hangulatos villában – miközben a néhány kilométerre fekvő Tunézia felől folyamatosan érkeznek a migránsok. (Bővebben)

Budapestet láthatjuk Varsó szerepében A lopás művészete (Viasat6, 22.00) című krimi-vígjátékban, mely, minden előzetes sejtésünkkel ellentétben, nem a kelet-európai országok rendszerváltás utáni kormányainak mérhetetlen lopásairól fog szólni – csupán egy ergya könyvrablásról (egyáltalán, ki az, aki könyvet lop manapság?!). Főbb szerepekben Matt Dillon és Kurt Russell – a film elmegy, főleg, hogy tévében viszonylag ritkán láthattuk…

Késő estére jön még a Csapd le, csacsi! (Dune, 22.25) is, Tímár Péter egyik térdet csapkodósan röhögős filmje, az ekkor még igen jó formát futó Eperjessel, a mindig kitűnő PapVerával és Gáspár Sándorral (és a többiekkel…). Ez a harc lesz a végső!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!