Egy XVIII. század végén játszódó, pompás kiállítású kosztümös dráma a ma esti első ajánlat. A hercegnő (Duna, 20.30) egy olyan nőről szól, aki a kor viszonyaihoz képest karakán kiállásával, szokásaival és szerelmi életével az egyik első volt, aki elindult a női egyenjogúság felé vezető hosszú és még sok viszontagságot rejtő úton. A friss és ropogós mai (Keira Kinghtley), valamint tegnapi (Ralph Fiennes) sztárok játéka mellett, a magyar Pados Gyula által pazar módon fotografált csodás ruhakölteményeket, fényűző kastélyenteriőröket is élvezhetünk ebben mai nők számára is kifejezetten érdekes történetben. (Bővebben)
Mészáros Márta 1980-as Örökség (m5, 21.50) című filmjében a béranyaság kérdését járja körül morális szempontok szerint. Egy gazdag nő (Monori Lili) és szerelme (Jan Nowicki) kapcsolatából nem született örökös, a nő viszont mindenképpen fiút szeretne a férfitól. Felbérel egy szegény fiatal nőt (Isabelle Huppert), hogy szüljön neki örököst, azonban a fiatal nő és a férfi egymásba szeretnek.
Luca Guadagnino “Vágy”-trilógiájának második darabja ez a ma este levetítendő Vakító napfényben (Film4, 21.50) című film, ami egyben Romy Schneider és Alain Delon által fémjelzett 1969-es, francia Medence című kamara-thriller remake-je. Az első darab címe Szerelmes lettem, a harmadiké pedig nagy sikert aratott Szólíts a neveden – ugyebár. E mai film is szép kritikai- és fesztiválsikereket tudhat magáénak, ami azonban nem igazán találkozott a közönség igényeivel: jobbára értetlen elutasítás a reakció (miközben Delonék fél évszázados filmje komoly közönségsiker volt annak idején és ma is “megáll a lábán”). Guadagnino nem másol, hanem saját világába illeszti a tulajdonképpen ismert történetet, melyben -bár meghagyja a thriller-elemeket – inkább a szereplők között bonyolódó lelki “kötélpályák” kiélt és kielégületlen vágyak általi megfeszülésére koncentrál, azzal együtt, hogy egy másik mániájának, a kapitalista társadalom felső harmadának erkölcsi erodálását, érzelmi, mentális és empatikus nihiljét megörökítő attitűdjének is áldoz. Itt egy öregedő rocksztár (Tilda Swinton – Guadagnino kvázi “múzsája”), hajdani férje, az energikus menedzser (Ralph Fiennes), a nő új, fiatalabb pasija (Matthias Schoenaerts) és a menedzser elkényeztetett, szexre és odafigyelésre éhes, unatkozó lánya (Dakota Johnson) nyaralnak az olasz Pantelleria szigetén, egy elszigetelt, hangulatos villában – miközben a néhány kilométerre fekvő Tunézia felől folyamatosan érkeznek a migránsok. (Bővebben)
Budapestet láthatjuk Varsó szerepében A lopás művészete (Viasat6, 22.00) című krimi-vígjátékban, mely, minden előzetes sejtésünkkel ellentétben, nem a kelet-európai országok rendszerváltás utáni kormányainak mérhetetlen lopásairól fog szólni – csupán egy ergya könyvrablásról (egyáltalán, ki az, aki könyvet lop manapság?!). Főbb szerepekben Matt Dillon és Kurt Russell – a film elmegy, főleg, hogy tévében viszonylag ritkán láthattuk…
Késő estére jön még a Csapd le, csacsi! (Dune, 22.25) is, Tímár Péter egyik térdet csapkodósan röhögős filmje, az ekkor még igen jó formát futó Eperjessel, a mindig kitűnő PapVerával és Gáspár Sándorral (és a többiekkel…). Ez a harc lesz a végső!