Danny Boon játéka néha valóban megidézi a hajdani “nagy” francia filmkomikusokat, Bourvilt, Fernandelt, Funes-t, Pierre Richard-t, miközben A sóher (TV2, 18.50) című, ma este levetítendő filmje azért túlmegy a szimpla csetlés-botlás helyzetkomikumán és kissé műfajidegen módon, bizonyos erkölcsi tanítást is tolmácsol. Másrészt viszont azt is észre kell venni, hogy Boon sokszor Mr. Beant, azaz Rowan Atkinsont, hogy ne mondjam, egyenesen Adam Sandlert juttatja eszünkbe. Mondhatjuk erre, hogy “jaj nekünk!”, de szerencsére a kakipuki poénok nem férnek bele Boon eszköztárába. A Szuper-hipochonder kapcsán már megkapta tőlem a francia Sandler jelzőt Boon, de azért ne essünk kétségbe, pont annyira idióta a francia komikus, mint amerikai kollégája: semennyire (lásd pl. Isten hozott az isten háta mögött c. filmjét). Sandler neve pedig már az Oscar-díj környékén is emlegetődött a napokban… Úgyhogy, bővebben itt.
Műfaját illetően kalandfilm A vadon foglyai (Prime, 21.00), mely még kissé “túlrajzolt” fordulatai ellenére is talán elég izgalmas és érdekes ahhoz, hogy megnézzük – akár ma este is. Egy gazdag, kissé már bogaras milliomos (Sir Anthony Hopkins) repülőgép-balesetet szenved valahol a végtelen, alaszkai vadon felett. Egyetlen társa van csupán a bajban, a szerencsétlenség másik túlélője (Alec Baldwin), aki viszont alig titkoltan a szeretője az öreg ifjú, csinos feleségének. A társ tehát ezúttal vetélytárs inkább, sőt…
Egyesek által lefitymált, szerintem csupán egy ártatlan, ám igen bájos kis történet a Hétmérföldes szerelem (Viasat3, 21.00), mely azért képes érzékletesen létező problémát is artikulálni. Sok ifjú, nagyreményű szerelmespárt szakít szét az élet, a munka vagy iskola miatti távolság, amit egyesek fel sem vesznek, és lazán túllépnek rajta, míg mások képesek akár bele is pusztulni. No, drámáról itt szó sincs, a történet viszont annyira van atipikus, hogy érdekes legyen azoknak, akik nem vágynak feltétlenül cukormázra, önmegvalósító művészetre vagy földbedöngölő tragédiára, valamint azoknak, akik nem akadnak fenn azon, hogy a valóságban is egy párt alkotó (vagy már csak alkotott?) Drew Barrymore és Justin Long együtt játszik egy filmben.
Holnap lesz 100 éves a XX. századi filmművészet egyik legnagyobb alakja, Maestro Federico Fellini. Két filmmel emlékezhetünk rá ma este. A bikaborjakban (m2, 21.10), Fellini első komolyan vehető és komolyan is veendő filmjében, még inkább az olasz neorealizmus jellegzetességei dominálnak. A címszereplők egy unalmas olasz kisváros unatkozó, de nagy hanggal megáldott ifjai, akik valahogy mégsem tudnak “túlnőni” a városka főterén… A 8 és 1/2-ről (Duna, 22.20) viszont csak annyit mondanék, hogy lásd a blog nevét és fejlécét. (Illetve Marcello Mastroiannit a képen)
Mostanában megint divatba jöttek a militáns. háborúskodásra tüzelő hangok, gátlástalan politikusok heccelik az ostoba, vérszagra vágyó népet, közben az az ő kontójukra hizlalják a fegyveripart (és saját bankszámlájukat). Nem árt tehát megnézni egy olyan alkotó véleményét a háborúról, aki a saját bőrén érezte annak minden gyötrelmét. Predrag Antonijević megrendítő filmje, A megmentő (Paramount Channel, 22.00) a minapi délszláv polgárháborúból mesél egy igaz történetet egy zsoldosról (Dennis Quaid), valamint egy gyermekével menekülő anyáról (Nastassja Kinski).
A Kalifornia – A halál nem utazik egyedül (Prime, 23.30) című történetben pályakezdő oknyomozó újságírók (Michelle Forbes és David Duchovny) utaznak autóval LA-be, hogy sorozatgyilkosokról írandó könyvükhöz gyűjtsenek anyagot – a hosszú útra azonban utastársakat keresnek. Találnak is, mint az a film címéből kiderül, méghozzá távlati céljaiknak tökéletesen megfelelőt (Juliette Lewis és Brad Pitt). Csak éppen nem abban az értelemben, ahogy azt szeretnék. Dominic Sena teljesen korrekt road-thrillerje ez a film.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: