Huszonharmadik nap. Az alagút sötét. Lenne egy Olasz meló (Mozi+, 21.00)… Ez a mozi az 1969-ben, Michael Caine főszereplésével bemutatott Az olasz munka remake-je. Korrekt szajréfilm ez így is, neves szereplőgárdával, akik lazán formálják meg a bandatagokat: Mark Wahlberg a főszerepben érző szívű, ám szikrázó intellektusú bankrabló. Ellenlábasa Edward Norton, Sean Penn-esre vett figurával a régi haver, aki mindenkit át akar verni, de természetesen a végén… Charlize Theron érzékien duzzadt ajkai és babapofija mögött erős és kemény nő lakozik (lásd a képen), Seth Green ügyefogyott komputer-zseni, Jason Statham pedig megmutatja, a kopaszodó férfiak a legszívdöglesztőbbek. Mos Def süket, de nagyot robbant. Az egésznek a kulcsfigurája pedig Donald Sutherland, aki mintaszerűen adja elő, hogyan kell úgy jelen lenni végig egy filmben színészi értelemben, hogy effektíve tíz percet láthatjuk. (Bővebben)
Éjszakára megint csak a Félelem és reszketés Las Vegasban (Filmcafe, 23.10) marad, Terry Gilliam remekbe szabott látomása Hunter S. Thomson kultuszregényéről. Az avatott és ihletett adaptáció minden idők egyik leghitelesebb drogfilmje, egyben a gonzó néven emlegetett szabados újságírás afféle bibliája. Ma már klasszikus darab.