Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, április 18.

Harminchárom nap. Egyébként tegnap elfelejtettem írni A vörös bolygó kapcsán, hogy ez a karantén felfogható kísérletként is, hogyan bírnánk a hosszú űrutazás bezártságát, ha egyszer tényleg el kéne innen húzni… Hát, szarul. Ha már lovagoltál, azért nézed A suttogót (Duna, 19.40) ma is, ha még nem, akkor azért – feltéve, ha nem unod még Robert Redfordot, a szélben pajkosan reppenő szőke hajtincseivel és kisfiúsan férfias mosolyával, valamint Scarlett Johanssont, még kislányként. Persze, otthon kuksolva lovagolni sem könnyű (egyedül főleg).

 

 

Ja, A Tanár nem lesz, áttette az RTL Klub a netes platformjára, kifúrták bájologszék. Utána a Mellékhatás azonban lesz! (Ha eső nem lesz.)

Okozhat azonban izgalmakat is a karanténban töltött este, kipillantva az ablakon… Hé, haver, hol a kocsim? (Viasat6, 21.00). Utána vagy bambán meredünk magunk elé, vagy várunk a szombat esti ügyintézésre a legközelebbi rendőrőrsön… 🙂 (Bővebben)

Ha világvége-hangulatot akarunk, az ausztrál John Hillcoat kietlen, rideg és végletesen pesszimista Cormac McCarthy-feldolgozását, Az út című filmet (Film Mánia, 21.00) ajánlanám, elsősorban végletesen optimista beállítódású nézőknek. A történet gyakorlatilag arról szól, hogy mi lesz velünk, emberekkel, amikor már nem lesz semmi… (Lásd a képen.Súlyosbító körülmény, hogy Nick Cave és Warren Ellis ólomfüggöny-jellegű kísérőzenéjében sincs feloldozás. (Bővebben) Viszont köztudottan teher alatt nő a pálma!

Amerika mítoszának egyik legfontosabb tartópillérei a hétköznapi hősök. A veterán Clint Eastwood -ennek megfelelve- a tőle elvárható precizitással alkotja meg a Sully – Csoda a Hudson folyón (RTL II, 21.00) című filmben a repülőgépét 155 utassal vészhelyzetben a jeges Hudson-folyóra leszálló Chesley Sullenberger kapitány legendáját. Perfekt, tulajdonképpen hibátlan film, mely elegánsan reprodukálja a szerencsés végű repülőgép-szerencsétlenség körülményeit, Tom Hanks (és Eastwood) pedig sikerrel teremti meg a hőst Sully alakjában – aki itt is, és a valóságban is szerény, de szakmáját magas szinten űző átlagember.

Ugyanekkor a Sötétkamra (RTL Spike, 21.00) egy kompakt, az agyonunt kliséket ügyesen kerülő, illetve azokat kreatívan használó thriller (vagy inkább thriller-elemekkel feldúsított lélektani dráma?), egy igen jó teljesítményt nyújtó, komoly Robin Williamsszel. (Bővebben)

Vérmesék (Prime, 21.00) viszont ma este is egy kissé morbid humorú, ám igen szórakoztató film, egy akciókrimi-vígjáték Luc Besson rendezésében. Egy tanúvédelmi programban résztvevő hajdani maffiózó (Robert de Niro) és családja (Michelle Pfeiffer, valamint Dianna Agron és John D’Leo) -ők a Vérmesék, tehát a Vérmes család, és nem pedig vérbő mesék…- néhány napját követjük nyomon, amit folyamatos vándorlásukban éppen egy békés normandiai kisvárosban töltenek el, szembesülve a vidéki francia élet kényelmes sebességével és életszemléletével, az őket óvó FBI (Tommy Lee Jones) figyelő szemei által vizslatva minden lépésüket – miközben a maffia is teljes erővel keresi őket. (Bővebben)

Charles Bronson Bosszúvágy-filmjei jutnak eszembe a késő esti Harry Brown (Duna, 22.35) című moziról. A címszereplő (Michael Caine kvázi jutalomjátékában) épp olyan egyszerű civilből válik kérlelhetetlen igazságosztóvá, mint Bronsonból lett anno, de a film is pont olyan demagóg: azt sugallja, ha a töketlen rendőrség helyett mi magunk, tökös civilek vesszük kezünkbe a bűn üldözését, akkor sikerrel járhatunk és a rossz elnyeri méltó büntetését. (Persze, ha a rendőrség valóban töketlen, korrupt, feladatára alkalmatlan, akkor…) (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!