A Szudán elveszett fiai (Film4, 20.00) című filmdráma valóságban is megtörtént eseményeket dolgoz fel. Például a remek Lazhar tanár úrt is rendező, kanadai Philippe Falardeau – és Kegyes hazugság címmel is ismert- filmje Dél-Szudán véres problematikájába nyúl bele, elmesélve néhány gyermek szerencsés megmenekülését háború sújtotta, nyomorúságos falujukból a távoli, mesés Amerikába, a “szabadság és bőség földjére” (a képen Arnold Oceng, Reese Whiterspoon és Sarah Baker). (Bővebben)
Végy egy rész 2001. Űrodisszeát, egy részt a Bibliából, legyen mondjuk, a Mózes 1. könyve, Ádám és Éva sztorija, egy részt a Robinson Crusoe-ból, valamint egy részt bármelyik túlélős-világmegmentős akcióthrillerből. Keverd jól össze mindezt a részeg pasik kedvenc szórakozásával, hogy mit csinálnának Jennifer Lawrence-el, ha együtt szenvednétek hajótörést – és már kész is az Utazók (Moziverzum, 21.00). Komolyra fordítva a szót, lehetne ebből a katyvaszból egy szép romantikus dráma is, amit a benne rejlő etikai (rendelkezhetünk-e más ember életével, saját túlélésünk, illetve annak megkönnyebbítése szempontjából?) problematika tenne valóban méllyé, azonban a felmerülő asszociációs halmaz, valamint a végkifejlet lebékategorizálódása kissé agyoncsapja az egészet. Lehetne ez a film ennél sokkal bátrabb, sokkal apokaliptikusabb, de akár sokkal szentimentálisabb is… Vannak azért jó pillanatai és értékes percei is ennek a mozinak, de végeredmény mégis csak közepes.
(Még mindig) az életet és az élet szépségét ünnepli Ang Lee 2009-ben bemutatott Woodstock a kertemben (Film4, 22.15) című színes-szagos (de azért hozzávetőleg a valóságos tényeken alapuló) fantáziájában, mely a legendás fesztivál keletkezésének körülményeiről mesél. A zenés vígjáték műfaji megjelölés azonban ne tévesszen meg senkit, nem fog szerepelni a filmben se Janis, se Jimi, de még a Crosby, Stills, Nash & Young sem (bár a háttérben ők is átvonulnak), úgy emlékszem, egyáltalán nincs koncertjelenet, viszont az adekvát kísérőzenék, amolyan hangkulisszaként, végig szólnak. (Bővebben)
Dennis Villeneuve (pl. Felperzselt föld, Fogságban vagy Blade Runner 2049) Sicario – A bérgyilkos (Moziverzum, 23.25) című filmje a mexikói határon játszódik, s bár akciójelenet is akad benne, drogkartellek is és az ellenük harcoló amerikai ügynökök is (Emily Blunt, Josh Brolin), korrupt mexikói zsaruk is, még bérgyilkos is (Benicio Del Toro), a lényeg azonban itt inkább az, ahogyan a kanadai rendező megpróbálja a nézőt belevonni egy közös elmélkedésre a történetben felvázolt szituáció kapcsán. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: