Csütörtökön végre nem mondok csütörtököt, újra van netem. (A vasárnapi viharban villám csapott valami elosztóba, ezért nem tudtam megmondani, mit nézzetek a tévében…) Tehát. Látható lesz ma este például James Foley és David Mamet zseniális, és sajnos, ennek megfelelően ritkán látható Glengarry Glen Ross (Film Mánia, 21.00) című filmje, melyben olyan, jelentéktelennek egyáltalában nem mondható arcok adják a különféle karaktereket, mint Jack Lemmon, Al Pacino (ők a képen), Alan Arkin, Kevin Spacey, Ed Harris vagy Alec Baldwin… A film szúrós, fájdalmasan dörzsölős hangvételű -ám szórakoztató- bevezetés az ingatlanügynökök öldöklő világába.
Ma este is lesz, ám ezúttal reklámmentesen A másik Boleyn lány (m5, 21.00) – szintén rengeteg sztárral (leginkább Natalie Portmannel és Scarlett Johanssonnal), pompázatos kiállításban meséli el VIII. Henrik második felesége nővérének (vagy húgának, a vita még mindig folyik a történészek között erről) sztoriját. (Bővebben)
Clint Eastwood nagy kedvencem. Ma este egy nyugdíjas betörőt játszik az Államérdek (Sony Movie Channel, 21.00) című ’97-es thrillerben, aki utolsó balhéjának egy helyes, gazdag házat néz ki magának – nem tudja azonban, hogy a villa az amerikai elnök titkos légyottjainak helyszíne. Öreg rabló, nem vén rabló, de ha már a rendőrség mellett az egész titkosszolgálat is a nyomában van, akkor az már könnyen megfekszi az ember gyomrát. Laza a szereposztás: Clint bácsi rendez és főszerepel, ahogy szokta; mellette Gene Hackman az elnök, Ed Harris pedig zsaru. Jó film.
Van egy francia komédia, a Madame (Duna, 22.20), amit nem láttam, szerintem nem is fogok megnézni, hacsak nem Rossy de Palma, Toni Collette és Harvey Keitel triójának játékáért nem… Valami puccos vacsora történetét meséli el a film, amiben az ügyetlen szolgálóleány (na ki?) fogja eljátszani az est úrnője szerepét.
Maár Gyulát sajnos ma már leginkább Törőcsik Mari néha férjeként tartják számon, s bár életműve nagy részének valóban Mari volt a múzsája, témája és főszereplője, igen jelentős filmes volt, aki szép, tiszta és őszinte filmeket tett le az asztalra. A Teketória (Duna, 23.55) is ilyen, melyben egy negyvenes nő küzd meg válásának következményeivel, a negyvenéves korral, valamint egy fiatal fiú zavarba ejtő érdeklődésével.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: