Ma például ismét betekintést nyerhetünk Benjamin Button különös életébe (Sony Movie Channel, 21.00). A címbéli pasas -az esetleges félreértések elkerülése végett- nem formaegyes versenyző, hanem egy tök átlagos, középszerű ürge (Brad Pitt… 🙂 ). Ami érdekessé teheti mégis e művet, az az, hogy rendezője a thriller műfajának megújítója, David Fincher, aki F.Scott Fitzgeraldhoz nyúl hozzá ez alkalommal (ő írta meg Benjamin Button életét eredetileg). Rengeteg jelölés, rengeteg sztár, rengeteg idő, rengeteg, rengeteg szentimentalizmus. (Bővebben)
Dennis Villeneuve (pl. Felperzselt föld, Fogságban, Sicario, Szárnyas fejvadász 2049) viszont a tudományos-fantasztikus irodalom berkeiben nevesnek számító Ted Chiang novellájából adaptálta Érkezés (Viasat3/Filmbox Prémium, 21.00) című filmjét, mely egyszerre apellál értelemre és érzelemre, miközben kihagyja a játékból a szívet és a gyomrot. Így ha valami zsigeri élményre vágynánk, mint egy Star Wars-mozi például, hoppon maradunk; sem izgalom nem fogja meghajtani ketyerénket, sem a drámai feszültség nem fogja vasmarokra a gyomrunk. Ellenben elgondolkozhatunk az élet értelmén, valóban a saját életünk értelmén, valamint a világ jelenlegi legnagyobb problémáján, miszerint mennyire nem értjük meg egymást, hogy mennyire előkerült -újra- a problémák erőszakos lerendezésének vágya, ahelyett, hogy megismernénk “ellenségünket”, akiről szinte bizonyosan kiderülne, hogy valójában csak rettenetesen magányos és barátkozni akar, amihez nem találja a megfelelő módot, pont, ahogy mi sem. Egyszerűbb inkább leordítani a fejét és hazaküldeni… Egyszerűbb ezt a filmet is le-“unalmas művész-picsogásozni”, mint megpróbálni megérteni. Pedig ez sem lenne túl bonyolult agyi tevékenység, legalábbis lényegesen egyszerűbb, mint az a probléma, amit Amy Adams oly ügyesen megold a filmben. Mondjuk: Kapcsolat 2. (és ez a film negatívuma). (Perry által ugyanez versben.)
Kinyit újra A 13-as rendőrőrs (Filmcafe, 21.00) is. Ez a film John Carpenter műfaji klasszikusának viszonylag jól sikerült remake-je, Ethan Hawke-kal, Gabriel Byrne-vel és Laurence Fishburne-nel. Izgalmas, fordulatos, feszült thriller ez, igen komoly vérfürdővel súlyosbítva, mely egyetlen helyszínen -a “címszereplőben”- játszódik egyetlen szilveszteri éjszaka alatt, miközben odakint süvít a jeges szél és szakadatlan ömlik a hó.
A hetvenes évek keménytökű, trapéznadrágos, mikrofonfrizurás, fekete b-mozijai, az ún. blaxploitation-filmek előtt tiszteleg Quentin Tarantino 1997-ben bemutatott Jackie Brown (Duna, 21.45) című mozijával, melyben igen izmos sztárparádét (pl. Pam Grier -a képen-, valamint Robert de Niro, Samuel L. Jackson, Bridget Fonda, Michael Keaton), remek zenéket és nagy dumákat hallhatunk-láthatunk.
A New York bandái (Film Mánia, 22.40) című, olykor igen erőszakos jeleneteket is tartalmazó filmeposz a címbeli város -a Nagy Alma- hősies őskoráról szól, két gigaikon főszereplésével. Leonardo Di Caprio és Daniel Day Lewis vetélkedik egymással a filmben, bokszban, véres utcai harcokban és kőkemény farkasszem-nézésben – bő két és félórában és Martin Scorsese rendezésében. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: