Mit nézzünk ma a tévében?

Csütörtök, július 23.

Charlotte Rampling és Tom Courtenay megérdemelten nyerte el a 2015-ös Berlini Filmfesztivál legjobb női, illetve férfi alakításáért járó szobrait, hiszen megejtő, őszinte, természetes és intim bájjal formálják meg Andrew Haigh gyakorlatilag kétszereplős kamararámájában a 45 évnyi házasságot megünnepelni készülő angol, vidéki házaspárt (lásd a képen). A 45 év (m5 20.50) című film által feltárt cselekmény a címszereplő, nevezetes nap előtti öt nap történéseit meséli el, melyben Kate, a feleség számot vet érzelmeivel, Geoffal való, hosszú házasságával, de legfőképpen végre végére jár férje hajdani nagy szerelmével való, előtte eltitkolt kapcsolatának, miközben Geoff is nagyjából ugyanezt az utat járja végig, csak a saját “ritmusában”. (Bővebben)

 

 

Engedhetünk azonban a borzongató csábításnak is és megnézhetjük, milyen az, amikor Megszólít az éjszaka (Film Mánia, 21.00). A Richard Gere főszereplésével készült thriller a Molyember bizonyos kultúrkörökben élő mítoszának ügyes, visszafogott, ám mégis hatásos feldolgozása. (Bővebben)

Később azonban az öregedő Casanova is visszatér az öregedő Alain Delon képében, illetve a Casanova visszatér (Duna, 22.00) című, annak idején Cannes-ban Arany Pálmára is jelölt dolgozatban – ki tudja? Nyal-e még sót a vén kecske?

Peter Greenaway Shakespeare-variációját, a Vihar alapján készült Prospero könyveit (m5, 22.30) viszont inkább otthon ülő kékharisnyáknak, a romkocsmák homályából viszonylag korán hazatérő értelmiségieknek, még meglévő hivatástudatukat ápoló irodalomtanároknak, valamint filmínyenceknek ajánlom.

Pedagógus-témájú Szabó István 1992-ben bemutatott Édes Emma, drága Böbe (Duna, 23.40) című filmje is, hiszen két olyan, akár tipikusnak is mondható életpályát mutat be, aminek kilátásai vajmi keveset változtak az azóta elmúlt majd’ harminc évben. A két címszereplő (Johanna ter Steege és Börcsök Enikő) két falusi lány, akik Pestre kerültek pedagógusnak. A fizetésből csak pedagógusszállásra futja, így a fennmaradáshoz megalázó különmunkákat vállalnak. Az egyik budai villákban takarít, miközben főnökével, egy családos férfival folytat bűnös viszont; a másik alkalmi partnereket kényeztet némi javadalmazásért. Kiszolgáltatott, reménytelen emberi sorsok az állítólagos nagy szabadság első, boldog éveiben – egy rendkívül intim, érzékeny, finom filmben.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!