Mivel ennek a nyárnak itt&most vége, készüljünk az őszre. Nemsokára aktuális -legalábbis címében- az Édes november (Sony Max, 19.00), ami egy igazi könnyekben bővelkedő, romantikus dráma. (Csodálkozom is, hogy milyen tűnik fel a tévé képernyőjén…) Szívet facsar, agyat zsibbaszt. Keanu Reeves, a nagymenő, kíméletlenül törtető üzletember egy véletlen baleset okán megismerkedik Charlize Theronnal, akibe halálosan szerelmes lesz. (A képen Charlize és Keanu.)
Rendkívül jól szerkesztett, helyenként valóban lélegzetelállítóan látványos háborús freskó a Dunkirk (Film+, 21.00), ám én azoktól a szuperlatívuszoktól mégis tartózkodnék, amellyel az első körös kritikák túlnyomó többsége él. Szép film, jó film Christopher Nolan mozija, de hogy ilyet még nem láttunk, az azért erős túlzás. (Bővebben)
Látszólag egy megszokott bankrablós akciófilm a Nyomd, bébi, nyomd (Sony Movie Channel, 21.00), illetve ennek egy “gengszterek sofőrje” címkével ellátott alfajának szép példánya, annyi azonban mégis biztos, hogy kevés jobb dolog történhetett ezzel a méltán/méltatlanul szétgyepált műfajjal, minthogy Edgar Wright hozzányúljon. A musical-betétekkel (!!!) színesített virtigli akciómoziban ugyan semmi olyan nem történik cselekmény-, illetve akciószinten, amit eddig máshol ne láttunk volna, ám ahogyan ez az egész össze van rakva, azok a karakterek, azok a kis színes nüanszok, poénok és tréfák, amiktől valóban süt a cucc, az mindenképpen unikum. Remek zenék szólnak végig, nálam külön piros pont az üldözéses finálé alatt szóló Focusért és Golden Earringért. Az erős Pumped Gabó-allúziók ellenére is cuki karakter a címszereplő (Ansel Elgort), cuki az élettörténete is, és ha a minap még leszemétládázott Kevin Spaceyt a jövőben ilyen filmekben fogjuk látni, akkor fogdosson még sok feneket, mert kellenek a jó színészek az efféle lenézettebb műfajokba is. Üdítő élmény volt számomra ez a film.
Később A zsaruk becsülete (Sony Max, 21.25) című krimidráma feszegeti a rendőri igazságszolgáltatás morális kérdéseit, a korrupciót, a bűnpártolást, valamint az egyenruha szimbóluma és a rendőri eskü között feszülő ellentmondást – nem először a magyar tévécsatornákon. Edward Norton egy olyan rendőrt alakít a történetben, akinek családja generációk óta rendőrként szolgál, a rendőri munkát hivatásként megélve. Egy tragikusan végződő rendőri bevetés ügyében nyomoz, azonban a nyomozás szálai saját családjához vezetnek vissza…