Megmondom őszintén, előzetesen nem igazán hozott lázba egy olyan történet, mely arról szól, hogy hogyan győzi meg Walt Disney (Tom Hanks) a Mary Poppins-lányregények írónőjét, P. L. Traverst (Emma Thompson), hogy adja oda neki a regény-sorozat filmjogait, tudván, hogy valahogyan sikerült neki, hiszen a Mary Poppins című film világsiker volt a hatvanas évek közepén, és a belőle készült musicalt sem lehet kiirtani a világ zenés színpadairól. Szerencsére, a kíváncsiságom erősebb volt a rossz előérzetnél, mert a Banks úr megmentése (Duna, 19.40) kifejezetten szórakoztató film lett, amellett, hogy egy igen érdekes páros életrajz/portré is. (Bővebben)
Neil Jordan nemes metszésű romantikus remekében, az Interjú a vámpírral (RTL II, 21.00) című horrorban jó pasikat nézhetnek a lányok (és a romantikusabb lelkületű fiúk), mintegy bizonyítékul arra, hogy a vámpírtörténetek valójában mindig is romantikus történetek voltak, s mint ilyenek, elsősorban az érzékiségre hajlamosabb női nemhez szólnak inkább. Tom Cruise-től Brad Pittig és Christian Slatertől Antonio Banderasig terjed a skála ez alkalommal, tessék választani.
Talán nem lesz melléfogás a Melléfogás (RTL Spike, 21.00) című krimi, melyben egy piti bűnöző gyilkol meg “véletlenül” egy másik piti bűnözőt, aki viszont véletlenül egy nagyon nem piti, sőt kifejezetten nagypályás bűnözőnek dolgozott… A probléma, valamint a kellő “jellemfejlődésnek” teret engedő konfliktushelyzet tehát adott, ahogyan az ennek érdekes kifejtéséhez minimálisan szükséges szereplőgárda is: Harvey Keitel, Miguel Ferrer, Cuba Gooding Jr., and others.
Ahogyan nem melléfogás Az elnök különgépe (Paramount Channel, 21.00) sem, főleg, hogy később Hollywood-kapitány mindent szépen meg fog oldani. Szerencsére, itt ezt még elég ügyesen teszi, pedig majd’ húsz éves darabról van szó. Harrison Ford az elnök, Gary Oldman a terrorista, aki fel akarja robbantani a címszereplőt (indokai mindenkinek vannak mindenre), a filmet pedig Wolfgang Petersen rendezte.
Vincent Lindon (a képen) egy középkorú gépkezelőt játszik a Mennyit ér egy ember? (Duna, 21.50) című kőkemény francia drámában, aki munkahelye megszűntével munkanélkülivé válik, s akiknek a helyzete a jóléti Franciaországban csupán egy paraszthajszállal jobb, mint a mi kis “nemzeti együttműködéssel” sújtott, szegény, árva hazánkban. Stéphane Brizé filmje üt, mint a kurva élet. (Bővebben)
Épp felért szakmája csúcsára Clint Eastwood, amikor elkövette a Tökéletes világ (RTL II, 23.30) című filmjét, melyet a szokásos újságírói szófordulattal élve, nyugodtan nevezhetünk akár zavarba ejtőnek is. A történet valamikor a hatvanas évek első felében játszódik Texas államban. Egy börtönből szökésben lévő gyilkosságért elítélt férfi (Kevin Costner) egy túszul ejtett kisfiúval lopott kocsikban száguldja végig az államot, nyomában a teljes, FBI-különítménnyel és a kormányzó saját spéci bűnüldöző lakókocsijával megerősített rendőrséggel. Egy klasszikus menekülős road-movie ez, melyben a főhős a menekülő rab, akiről persze megtudjuk, hogy sanyarú körülmények között töltött ifjúkorában került először börtönbe, ahol tulajdonképpen a büntetés végrehajtás nevelt belőle bűnözőt, de valójában azért jó ember… (Bővebben)