Na, ha tegnap nem lett volna elég Mark Wahlbergből, akkor mára is van egy belőle. Nem mondom, hogy unszimpatikus a srác, csak olyan jellegtelen. Jóképű, de nem nagyon jó képű, mindig olyan jólfésült, ki van pattintva, de nem olyan látványosan, színészként is teszi a dolgát, nem esik le a vászonról, de azért nem dobunk tőle általában hátast, hogy ez meg az mekkora alakítás… Unalmas, de megbízható színésznek mondanám – nyilván ezért is szeretnek vele dolgozni. Nem lehet vele nagyot bukni, bár nagyot aratni se. A mai Orvlövész (Mozi+, 21.00) című filmben egy hightech mesterlövészt alakít, újfent megbízhatóan. Ugyan kissé sablonos sztorira (leszerelt hajdani specialista csalódottságában és kiábrándultságában a világ végén farigcsál fogpálcikákat, aztán egyszer megjelenik valami titokzatos fazon, aki azért csak behúzza még egy utolsó akcióba) épül a film cselekménye, a főhős tevékenységének ábrázolása viszont mégis hatásos. Rejtekben ül Mark, megbújva gubbaszt hosszú, méla lesben, kimatekozva a lövedék megfelelő pályáját, miközben csakis egyetlen lövésre van esély – kellő izgalomkeltésre alkalmat adó szituációk ezek, mint azokban a robbantós filmekben, amikben órákig el lehet játszani a “piros drótot vagy a kéket vágjam” faék-egyszerűségű, de igen hatásos dramaturgiájával…
A rejtélyes, felderítetlen bűnügyek mindig is sokat foglalkoztatták az embereke, így például az angolok híres sorozatgyilkosának, Hasfelmetsző Jacknek kiléte több, mint száz év távlatából sem ismert. Személyét titok fedi, indítékai a borzongató homályba vesznek. Személye a filmtörténetben legalább olyan gyakran feldolgozott, mint Draculáé vagy Frankensteiné. A pokolból (RTL Spike, 22.00) című 2001-ben bemutatott -igen remek- thriller az egyik újabb változat, Albert és Allen Hughes rendezői látomásában. A misztikus sorozatgyilkos történetét az egyik legnagyobb képregény-guru, Alan Moore műve alapján készítették, megtartva annak alapos és finom művű történetvezetését, szuggesztív képi világát sikerrel transzformálták mozivászonra, elkerülve más képregényből készült filmek digitális technikával felturbózott, túlburjánzó sémáit, mégis hiteles és érzékletes képet adva a bűn mocskában fortyogó XIX. századi Londonról. Kitűnő a szereposztás: Jack után például a még jó formában lévő Johnny Depp, azaz Abberline felügyelő (lásd a képen), nyomoz, mellette egyéb karakterek szerepében Sir Ian Holmot, Ian Richardsont, Robbie Coltrane-t és nem utolsósorban Heather Grahamet láthatjuk. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: