Egyrészt, van ez az Adam Sandler, akiből -végzett bölcsész léte ellenére- legtöbbször egy is sok. A Ki nevel a végén? (Filmcafe, 21.00) a félig tele-félig üres pohár tipikus esete. Vagy Jack Nicholson süllyedt le Sandler ótvar-gagyi, kaki-puki szintjére, vagy Jack emelte magához Ádit. Mondjuk azt, hogy félig tele van az a pohár, hiszen e film még bőven a nézhető vígjátékok sorában van. Nicholson tolja ezerrel, ahogy szokta ebben a műfajban, Sandler pedig séróból asszisztál hozzá (lásd a képen). Amúgy a megöntözött öntöző, illetve, amikor a fagyi visszanyal klasszikus sémáinak egyfajta variációját látjuk ismét e műben: amikor az orvos talán betegebb, mint a betege. Indulatkezelés, mint napjaink egyik fő civilizációs mifenéje. (Bővebben)
Szabó István -digitálisan felújított- Redl ezredese (Duna, 22.25) az ún. “német trilógia” középső darabja (első darab a Mefisztó és utolsó a Hanussen), rengeteg komoly elismeréssel, Cannes-i különdíjjal, Oscar-jelöléssel, stb. A film egy igen alulról indult, majd magasra ívelő, onnan pedig a mélybe zuhanó (a címszerepben ismét Klaus Maria Brandauer) katona-karriert mutat be, különös tekintettel annak lelki, szexuális és pszichológiai vonatkozásaira. Amúgy KuK, hapták, Radetzky-marsch, ezrssúr, méltóztassék. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: