Mit nézzünk ma a tévében?

Szombat, január 18.

Először is, John  Malkovich “a nagy Buck Howardként” bemutatja A tökéletlen trükköt (FEM3, 19.10), Tom Hanks és fia, Colin, valamint Emily Blunt őszinte ámulatára… Nevek vannak, hogy aztán film van-e, az egy másik kérdés.

 

 

Fogd a nőt és fuss - Alec Baldwin és Kim BasingerAz utóbbi évek egyik legnagyobb hatású mainstream filmes eseménye volt Christopher Nolan vállalkozása, melyben -sikerrel- kísérelte meg modernizálni, illetve felnőtté tenni az amerikai popkultúra egyik legnagyobb toposzát, Batman szuperhős-figuráját. Ma este a trilógia harmadik, vélhetően tényleg befejező darabját, A sötét lovag: Felemelkedés (HBO, 20.00) című filmet láthatjuk, mely (ismét) egy sötét, utcai gangháborúktól és anarchiától sújtott disztópikus/mai és reális korba helyezi a Christian Bale által alakított karaktert. (Bővebben)

A Fogd a nőt és fuss (m1, 20.20) ugyan nem több egy habkönnyű akciókriminél, azonban Neil Simon forgatókönyve garancia arra, hogy egy percig se unatkozzunk alatta. A nő, akit fogni kell Kim Basinger, s akinek szól a címbeli felszólítás, az Alec Baldwin (lásd a képen).

Top secret (SuperTV2, 21.30). Nos, igen. Őrület.

Sophie Marceau-t nézhetjük ma Philippe de Broca igen alapos és igen látványos Balzac-adaptációjában, a Huhogókban is (Story4, 21.20), de a Ne nézz vissza! (RTL Klub, 23.15) című thrillerben is. Az előbbi film kvázi hibátlan alkotás, míg az utóbbiról ezt nem lehet elmondani, még akkor sem, ha Marceau mellett még Monica Bellucci is birizgálja benne érzékeinket. (Bővebben)

Az Ütközéspont (tv2, 22.55) viszont egy meglepetésszerűen tisztességes dráma lesz Bel-Hollywoodból, szokatlanul árnyalt karakterekkel és valódi mélységekkel. A címbéli pontban egy nagymenő ügyvéd (Ben Affleck) és egy gyermeke láthatásáért elkeseredetten küzdő apa (Samuel L. Jackson) találkozik össze a csúcsforgalomban. A koccanás aztán mindkettejük életét gyökeresen megváltoztatja, de hát éppen erről fog szólni a film (melyet az ezzel merőben ellenkező hangulati, műfaji pólust képviselő, a maga nemében viszont szintén remek Sztárom a páromat is jegyző Roger Michell rendezett).

A mai utolsó ajánlat mára már tananyag (vagy annak kellene lennie) és előkelő helyet foglal el minden valamirevaló “Legjobb 10 magyar film”-típusú listán. Jeles András kis Valentinója (m2, 23.10) egy céltalanul csavargó fiatalember egyetlen napján keresztül tűpontosan mutatja meg egy generáció céltalan kiúttalanságát a hetvenes évek végén. Fanyar, keserű, ám ennek ellenére (vagy éppen, így) szórakoztató élmény, egyben alapfilm.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!