Természetesen, a napokban elhunyt Anita Ekberg (a képen) emlékére azt nézzük meg, ahogyan elegáns nagyestélyiben megfürdik Róma híres nevezetességében, a Trevi-kútban, miközben Marcello (Marcello Mastrioanni) párás szemekkel nézi őt az Alfa Spiderben.Federico Fellini Arany Pálma és Oscar-díjas alkotása, Az édes élet (Duna, 21.05) majdnem betiltásra került Olaszországban anno, a pápa által, de az olasz kritika is utálta kezdetben – mert olyannak mutatta meg az olaszokat, az olasz társadalmat, az arisztokráciát, a polgárságot és a médiát, amilyenek valójában.
Alternatíva Denzel Washington, egyrészről Amerikai gengszterként (Viasat3, 21.00). Igen gördülékeny, haladós film ez, kevés ilyen pörgős, majd’ háromórás film létezik a filmtörténelemben. Hogy nem nyert díjakat, és (egyesek szerint) nem ér fel Coppola Keresztapa-trilógiájához (valamint a többi klasszikus gengsztertörténethez), az talán azért van, mert az olaszok egyszerűen sármosabbak, stílusosabbak, mint a feketék (akik amúgy máshogyan azok). Washington pedig tán egyedül kevésnek tűnik Marlon Brandóval, Al Pacinóval, De Niróval, Andy Garciával (stb, stb) összevetve, és az egyetlen karakterre kihegyezett sztori sem lép fel olyan igénnyel, hogy egy hatalmas freskón ábrázolja egy bűnszervezet apoteózisát. A főgengszter sofőrjéből lett főgengszter történetét azonban korrekt módon, érdekfeszítően elmeséli, és ezzel nálam egy szinten van a Nagymenőkkel, a Bronxi mesével, Aki megölte Al Caponét-val és tán a Volt egyszer egy Amerikával is.
A Hajsza a föld alatt (film+, 21.00) című izgalmas túszdrámában viszont a New York-i “békávé” tökös forgalomirányítója szerepében köszönthetjük Denzelt, aki ezúttal gonosz fegyveresek (John Travolta adja a negatív hőst) által elfoglalt, utasokkal teli szerelvényt szabadít fel/ki/meg – a film végére.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: