Sötét este lesz a mai. Ugyan Antal Nimród (ha jól számolom) harmadik hollywoodi alkotása, A szállítmány (AXN, 21.00) még egy könnyed szajréfilm-variáció Jean Renóval, Laurence Fishburne-nel, és Matt Dillonnal (bővebben), a Gengszter(AMC, 20.50) című gengszterfilm már a klasszikusan gengszterkorszakba, az 1930-as évekbe kalauzolja el a nézőt. A történetben New York dúsan jövedelmező, illegális lottóbiznisze körül zajlik a csetepaté, a fekete Bumpy Johnson (Laurence Fishburne) és a fehér Dutch Schultz (Tim Roth) között. Az ügylet akkora port ver fel, hogy arra még az olasz keresztapa, Lucky Luciano (Andy Garcia) is felfigyel…
A háborúzás is igen mély, sötét bugyra az emberi kultúrának. A Sivatagi cápák (Viasat3, 21.00) sem valami ostoba, lövöldözős, zászlólobogtatós akciófilm, hanem inkább háborús dráma, mely kifejezetten reális, objektív képet nyújt az Öböl-háború katonai valóságáról, a korabeli Irakról és Kuvaitról. (A képen Mark Wahlberg, George Clooney és Ice Cube).
A hideglelős filmek kedvelői már biztosan látták a Gothika (Cool, 21.10) című thrillert, a francia Kassovitz Matyi dolgozatát, mely jó csajok (Halle Berry, Pénelope Cruz) és egy jó pasi (Robert Downey Jr.) főszereplésével mutatja be egy női börtön léleknyomorító hatásait.
George A. Romerónak, a horror egyik legnagyobb klasszikusának viszonylag kései, Holtak földje (TV2, 22.35) című zombifilmje viszont pontosan azt hozza, amit az efféle filmektől várni lehet: rothadó húsú “járkálókat”, rengeteg vért és egyéb testnedvet, vaskos fekete humort és némi társadalomkritikát.
Azonban a Duna tévé késő esti valóságbombája sem lesz az az általában megszokott rózsaszín bűbáj és örömhírharsona. A Hitler gyermekei (Duna, 22.20) című izraeli dokumentumfilmben például holokauszttúlélő zsidók leszármazottai keresik fel náci vezetők leszármazottait, hogy megkérdezzék: Hogy vagytok? Utána egy magyar dokumentumfilm-sorozat, A háború mindennapjai (Duna, 23.25) kísérli meg felfejteni, hogy hogyan élete át a magyar vidék (közelebbről Kemenesalja) az oroszok “halálban, erőszakban, rablásban és szenvedésben” megnyilvánuló felszabadítását… Végül Nagy Viktor Oszkár fikciós dokumentumdrámája, a Hivatal (Duna, 00.20) modellezi a mai Magyarország mindennapi bevándorlással kapcsolatos olykor groteszk módon bürokratikus, legtöbbször azonban mélyen megrázó, személyes drámáktól hemzsegő ügymenetét.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: