Mit nézzünk ma a tévében?

Szerda, június 17.

Korai kezdetnek, a kissé félrevezető című Családi űrutazásban (RTL II, 18.00) egy Farmer nevű farmer (Billy Bob Thornton), a hajdani ex-űrhajósjelölt, a pajtájában összetákol egy űrhajót, és saját, külön bejáratú űrutazást tervez hathatós családi támogatással, amit természetesen a NASA nem néz jó szemmel. Nem scifi, inkább dráma. Szolid, de kedves dráma.

 

 

priscilla

 

A Vágyak szerelmesei (Story4, 21.00) viszont már a napi betevő romkom. Benne három szexfüggő pasast látunk –Mark Ruffalot, Tim Robbinst és Josh Gadet-, valamint Gwyneth Paltrowt, Pinket, a másik oldalról. A gondtalan középosztály kínjai a pamlagon.

Alternatíva a hazánk ideiglenesen Hollywoodban állomásozó filmes kontingensének jelentős részét képező Antal Nimród sokszor vetített, sokat emlegetett Kontroll (Film Mánia, 21.00) című, igen bizarr romantikus thrillere, egy csapat szeretetre méltó és egy csapat nagyon utálatos BKV-ellenőrről, egy misztikus kapucnis gyilkosról, egy macilányról és még sok más, furcsa, groteszk figuráról, akiket amúgy már mind igen jól ismerünk.

Akár transzvesztita Mad Maxként is aposztrofálható a Priscilla, a sivatag hercegnője (FOX, 21.55), melyben éppen úgy száguldunk át Ausztrália kietlen, sivatagos tájain, ahogy Max az említett példában. Itt azonban még van víz, sőt, csillámpor és strucctollas boák is, valamint epilált férfivádlik ropják tűsarkakon a sivatag porában a didgeridooval előadott I Will Survive!-ra. Utolérhetetlen road movie, maxi-tünci cukiság a világ végén (lásd a képen).

Az életet, az élet szépségét ünnepli a Woodstock a kertemben (Galaxy, 22.00) is, mely pediglen Ang Lee színes-szagos (de azért hozzávetőleg a valóságos tényeken alapuló) fantáziája a legendás ’69-es fesztivál keletkezésének körülményeiről. A zenés vígjáték műfaji megjelölés ne tévesszen meg senkit, nem fog szerepelni a filmben se Janis, se Jimi, de még a Crosby, Stills, Nash & Young sem (bár a háttérben ők is átvonulnak), úgy emlékszem, egyáltalán nincs koncertjelenet, viszont az adekvát kísérőzenék, amolyan hangkulisszaként, végig szólnak. (Bővebben)

Azonban minden élet halállal végződik. Francois Truffaut (és Ray Bradbury) 451 Fahrenheit (Duna, 00.10) című klasszikus utópia a kultúra haláláról, egy sötét, rideg, szellemtelen és parancsokkal irányított, erőszakos korról mesél, ami látszólag a jövőben következik be, vagy éppen a múltban történt meg, mindenesetre, akár itt a jelenben is megtörténhet, ahogy a dolgok állnak… Jó reggelt.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!