A nagy angol rendező, Ken Loach egy korai filmjének ajánlatával kezdjük az estét. Kes(Cinemax, 20.00) egy sólyom neve, akire a Yorkshire-i bányavidéken édesanyjával és link bátyjával tengődő, magányos Billy talál rá fióka korában. A fiú felneveli a madarat, aki legjobb barátja lesz az embertelen nyomorban. Megrendítő erejű, csodaszép film, egy valódi filmklasszikus, 1969-ből.
Robert de Niro egy nyugdíjas kommandóst játszik a Gyilkos szezon (film+2, 21.00) című kamarathrillerben, aki annak idején, valahol Szerbiában, a háborús események közepette kivégzett egy nagyon gonosz embert. Ma isten háta mögötti házikójában, valahol messze, az erdők között, a hegyekben készül az éves vadászidényre. Egy este egy fura akcentussal beszélő férfi (John Travolta – a képen De Niróval) kopogtat nála, hogy vadászni szeretne… (Bővebben)
Ezalatt a Hancockban (AXN, 21.00) Will ‘Világmegmentő’ Smith játszik egy depressziós, alkoholista és nem is különösebben népszerű világmegmentő szuperhőst. A film, talán éppen ezért is, tényleg üdítő élmény és csak a végére fullad bele az amúgy itt kötelezően alkalmazandó műfaji közhelyekbe.
Eközben Bruce Willis is hasonló szerepkörben tevékenykedik. A sebezhetetlenben (Viasat3, 21.00) karcolások nélkül él túl egy vonatkatasztrófát, s miután egy üvegcsontú képregénybuzi (Samuel L. Jackson) felvilágosítja természetfeletti képességeiről, magára veszi a rászabott keresztet. M. Night Shyamalan filmje.
Tulajdonképpen későbbi (mai) önmagát találja meg Angelina Jolie a Határok nélkül (Paramount Channel, 21.00) című kalandfilmben (illetve, inkább drámában), melyben egy gazdag gyáros feleségét alakítja, aki egy jótékonysági gálán hallott beszéd hatására feladja eddigi luxuséletét és azt az afrikai éhező gyerekeknek szenteli. Mivel Jolie ma már az ENSZ jószolgálati nagykövete, akinek feladata egyebek mellett, a gyermekéhezés felszámolása a világon, az erre való indíttatást viszont -a fáma szerint- e film forgatása alatt kapta; a recept tulajdonképpen egyszerű: minden kőgazdag hollywoodi sztárt éhező harmadik-világbeli környezetbe kell vinni forgatni, rögtön kevesebben éheznének… És természetesen legyen végre béke a világon!😉
Épp egy hónapja láthattuk utoljára a tévében a Négy esküvő, egy temetést (Story4, 21.00), 1994-ből. Az ennek megfelelően ezerszer látott -bár akárhányszor nézhető- romantikus komédia, főszerepben Andie MacDowell-el és Hugh Granttel, pluszKristin Scott Thomasszal, nem szól másról, mint a címben olvasható öt darab eseményről, illetve, az azok között fennálló, igen szigorú ok-okozati viszonyról.
Matthew McConaughey még bőven harmincon túl is a mama kosztján, mosógépén él és gyerekkora óta megszokott ágyikójában alszik. Az Anyám nyakán (FEM3, 21.00) arról szól, hogy anyucinak egyszer csak elege lesz, és rászabadítja fiacskájára Sarah Jessica Parkert, hogy az -szakértő profiként- rázza már gatyába, ha neki eddig nem ment. Értelemszerűen, ez sikerül is neki,méghozzá túlságosan is jól, hiszen a műfaj csacska romantikusocska komédiácska.
A Vonzások és állatságok (FOX, 22.50) című, az előbbinél jóval cukibb romantikus komédia viszont nagyjából arról szól, hogy mennyire nincs összhangban a szemünk és a fülünk által tapasztalt élményanyag, ha azt egy olyan (férfi)agy koordinálja, melyből a vér leszállt… oda le. A Ben Chaplin alakította romantikus lelkületű fiatalember szerelmes lesz kedvenc rádióműsorát vezető szellemes, okos pszichológusnőbe (Janeanne Garofalo), azonban a hangja alapján egy magas, dekoratív, szőke nőt képzel el. Természetes, hogy első személyes találkozásuk alkalmával éppen egy ilyen nőt (Uma Thurman) lát meg először… Szórakoztató Cyrano-parafrázis.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: