Na, a tegnapi nihil után kicsit jobban belehúztak a tévék, bár csodákat ma se várjunk. Igen vicces azonban ma már, ahogyan a még szinte kislány Sandra Bullock küzd az akkor még szintén gyerekcipőben járó, internet nevű “szörnnyel”, a virtualitás mágiájával az 1995-ben készült A hálózat csapdájában-ban (RTL+, 18.50/23.00)… Hát, múlik az idő.
Anyunak való, főzőcskézős romantikus komédia az Ízlések és pofonok (RTL II, 19.00), ugye, kinek a pap, kinek a papné, kinek Catherine Zeta-Jones. A Bella Martha című német film hollywoodi verziója ez, ha esetleg ismerősnek tűnne valakinek a sztori, melyben egy munkamániás séfnő (Kati) megörökli cserfes unokahúgát, akivel nem tud mit kezdeni, de aztán jön a sármos új szakács (Aaron Eckhart), és izzani kezdenek a szenvedélyek. Mondom, ízlések és pofonok…
Mivel épp Pünkösd vasárnapját töltjük, a ma este így nem igazán aktuálisnak tűnő Szilveszter éjjel (Cool, 19.00) című szilveszter éjjelén játszódó komédiát viszont csak azért ajánlom be, mert igen komoly sztárparádét láthatunk benne, Robert de Nirótól Jon Bon Joviig és Michelle Pfeiffertől Halle Berryig.
A mai ünnep hangulatához illeszkedne valahol Darren Aronofsky Noé (RTL Klub, 19.50) című, full-extrás bibliai története, viszont egész egyszerűen nem jó film. Úgyhogy… én szóltam. (Bővebben)
Ronald Harwood színdarabját sokan, sok helyen láthattuk már, filmvásznon is, de színpadon is. A második világháború csatazajában Shakespeare Lear királyának előadására készül a Nagy Színész, akiből ahogy közeledik a színpadra lépés pillanata, úgy törnek fel félelmei és összes szorongásai. Az öltöztető az egyetlen társa ebben, rajta csapódik le minden, de csakis ő tudja ezen átsegíteni. Ebben a mai, Richard Eyre által 2015-ben bemutatott Az öltöztetőben (HBO, 20.00) a színészt Sir Anthony Hopkins, az öltöztetőt pedig Sir Ian McKellen alakítja. (A képen McKellen és Hopkins)
A Szerelem a végzeten (Paramount Channel, 20.00) című, szintén romantikus komédiában viszont Kate Beckinsale lesz a partnere a kisfiúsan sármos John Cusacknak. Mit is mondjak erről filmről, milyen veszélyekre hívhatnám fel kegyes figyelmeteket? Talán, hogy vigyázzunk nagyon a kesztyűnkre? (Bővebben)
Banális, bárgyú, buta film 2020: A tűz birodalma (Viasat3, 21.00), telistele egy óvodás tudományos felkészültségével is körberöhöghető képtelenségekkel. Egyedül talán a látványvilágot lehet dicsérni, de hát az efféle filmeknél az a kötelező szakmai minimum. Tök béna az egész, Rob Bowman rendezése, a színészek (Christian Bale, Matthew McConaughey, Gerald Butler!), a mese, a mesélés. Nyugodtan kihagyható, rém gyenge film.
Akkor már sokkal inkább a Reszkessetek betörők! (Cool, 21.10), ami bár a karácsonyi penzum kihagyhatatlan része, de legalább vicces, ezeregyedszerre is.
Matthew McConaughey-t is inkább a szintén nem túl acélos, de azért még nézhető Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt? (SuperTV2, 21.25) című romantikus komédiában nézzük, ahol Kate Hudson-nek van 10 napja záros határidő miatt, hogy felszedjen egy pasit és aztán szakítson vele, miközben Matyinak is 10 nap alatt kell magába bolondítania egy nőt egy fogadásból kifolyólag, hogy aztán lepattintsa. Naná, hogy Kati Matyival kezd és viszont.
Egy rámenős, dörzsölt liberális újságírónő (Meryl Streep) az új afganisztáni katonai stratégiáról faggatja a feltörekvő, sima modorú és gátlástalan republikánus szenátort (Tom Cruise). Az újságírónő szélesen lendített szívlapáttal megy neki a vakítóan fehér porcelánfogsornak, azonban úgy pattan le róla, mint indexes újságíró egy fideszes politikusról a gránitszikláról. Eközben egy politikatudomány-professzor (Robert Redford) arra próbálja rávezetni tehetséges diákját, aki tanulmányait abbahagyva önkéntesnek jelentkezik Afganisztánba, hogy vannak, akiknek egyetlen lehetősége a kiemelkedésre a katonai szolgálat, ám akinek kitűnő agya van, aki tehetséges, annak más utakon kell járnia. Gyávák és hősök (Galaxy, 21.30) kavarognak Robert Redford három szálon futó politikai drámájában. (Bővebben)
Roland Emmerich ma este nem rombolja le a világot, hanem megelégszik azzal is, hogy Az elnök végveszélyben (TV2, 21.30) legyen. Terroristák rohanják le a Fehér Házat, de egy nyugdíjas ügynök, szabadságon lévő, lefokozott CIA-ügynök, takarítónő, stb., stb. (Bővebben)
A Mike Nichols által rendezett Madárfészek (FOX, 21.55) című őrület sztorija ismerős lehet sokaknak, hiszen tulajdonképpen az Őrült nők ketrecének amerikai verzióját láthatjuk. Az író is ugyanaz: Jean Poiret. Adott tehát egy transzvesztitabár, melynek tulajdonosa (Robin Williams) együtt él a bár sztárjával, Starinával, aki természetesen Albert (Nathan Lane), valamint egy korai, félresiklott kapcsolatból eredő fiával, Vallal (Dan Futterman), aki viszont szerelmes egy szélsőségesen jobboldali szenátor (Gene Hackman) lányába. Értjük a szituáció pikantériáját, ugye? Itt kezdődik a történet…
A Keresztapa-trilógiáról az jut eszembe, hogy valójában ez a gigászi mű a világ legjobb szappanoperája. Vagy az, hogy ami tökéletesen működik vérdrámaként, egyben önmaga paródiájaként is, az egészen biztosan remekmű. Ma este -minden előzmény nélkül- egyenesen a harmadik részhez érkezünk, amiben Michael (Al Pacino) már öreg, fáradt, és a fiában, Vincentben (Andy Garcia) van a Cég (aka a Család) jövője. Szóval, A Keresztapa 3. (Paramount Channel, 22.00).
Persze, megnézhetjük megint a Jackie Brownt (Filmcafe, 22.10) is. Quentin Tarantino filmje a hetvenes évek keménytökű, trapéznadrágos, mikrofonfrizurás fekete b-mozijai, az ún. blaxploitation-filmek előtt tiszteleg afféle hommage-ként, igen izmos sztárparádéval (pl. Pam Grier, Robert de Niro, Samuel L. Jackson, Bridget Fonda, Michael Keaton), remek zenékkel és a szokásos nagy szövegekkel. Ugyebár.
A születés (ATV, 22.35) viszont pacekba tolja a mai ünnephez méltó szakrális fílinget, hiszen nem másról, mint egy bizonyos kisded születésének körülményeiről szól, mely (sacc/kb) 2016 évvel ezelőtt történt az izraeli Betlehem városában. Oké, tudom, hogy ma a Szentlélek eljövetele van soron, de hát legalább, na. E 2006-os filmnek amúgy nem akárhol, mint Vatikánban volt a világpremierje, és ha azt mondom, az akkori Őszentségének is tetszett, akkor mindent el is mondtam róla.
A Júlia és a szellemek (Duna, 23.15) viszont Federico Fellini egyik legzavarbaejtőbb filmje. A téma a nő, a főszereplő pedig ki lenne más, mint Giulietta Masina, a zene Nino Rota, és a többi, és a többi… “Azért kell a nőről beszélnünk, hogy megszabadítsuk attól a hamis képtől, melyet a férfi alkotott magának róla, hogy megadjuk neki a lehetőséget az intellektuális fejlődésre. Ahhoz, hogy a férfi szabad maradjon, szabad nőre van szüksége…” – nyilatkozta Fellini a nőkről általában és Júlia ezt nagyjából meg is fogadja a filmben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: