Az igen jó nevű Paul Haggis jegyzi A következő három nap (RTL II, 20.00) című, egészen fogyasztható, slankra húzott, sajátos ízű ‘családi’ thrillert, mely a felszín alatt azon moralizál, vajon szabad-e gyilkolni rossz embereket, hogy ezzel jó embereken segítsünk? Igencsak fajsúlyos kérdés. A választ azonban Haggis -szokásától eltérően- ezúttal nem rágja a szánkba, és ez jó. Nekem kifejezetten tetszett, ahogy a rendőrség szerepelt ebben a börtönből ártatlanul elítéltet szöktetős sztoriban, még akkor is, ha egy szigorúbb dramaturg az egészet kihúzta volna a francba. Szerintem éppen ezzel lett érdekes a film… Feltűnő azonban, hogy Russell Crowe mennyire egysíkúan játszik.
Ugyanekkor, az Egy kosaras naplója (Filmcafe, 20.00) című film Leonardo DiCaprio egyik első nagy dobása, amiért kapásból kaphatott volna Oscar-t (megérdemeltebben, mint most, évtizedekkel később, A visszatérőért kapott). Óriásit játszik ugyanis a drogos utcagyerekből hírneves költővé (és sok minden mássá) vált Jim Carroll szerepében – hiszen őróla, nem pedig egy akármilyen kosarasról szól ez a film. (Bővebben)
E két komolyabb filmnél lényegesen könnyedebb a Nekem 8 (RTL+, 20.25) című megunhatatlan, habkönnyű krimikomédia, a teljesen hétköznapi családapából vérnősző gengszterré váló Tim Robbinsszal és a piti tolvajból jóbaráttá avanzsáló Martin Lawrence-szel. Láttuk már, persze, fogjuk is még látni, azonban ma sem fog fájni – legfeljebb közben a röhögés.
Az Edison (Viasat6, 21.00) című thriller nem a híres feltaláló életéről szól, hanem egy viszonylag szokványos korrupt zsaru kontra igazság bajnoka újságíró-történet lesz. Sokat dob azonban a cuccon, hogy a szereplőgárdában olyan nevek is találhatók, mint a színészként olykor igen jó teljesítményekre képes Justin Timberlake mellett Morgan Freeman vagy Kevin Spacey… (a két utóbbi a képen)
Süthetünk krumplit természetesen Al Pacinóval is Michelle Pfeiffernek a Krumplirózsában (Duna, 21.10), ha nem unjuk még az efféle sovány, de telített zsírsavakban és gonosz szénhidrátokban gazdag vacsorát.
Az nyilvánvaló, hogy Neill Blomkamp nagyon akar valamit közölni, van üzenete, van mondanivalója. Az is biztos azonban, hogy ehhez sohasem találja meg a megfelelő formát, illetve a felvetett kérdésekre adható megoldások szintjén még mindig nem nőtte ki a lövöldözős videojátékok szintjét. Ahogy igen hangosan bemutatkozó filmje, a District 9 is naturalisztikusan megrajzolt, szociografikus környezetből és valódi társadalmi kórképből rugaszkodott el, ez, az első film sikerének köszönhetően jóval nagyobb büdzséből és már Hollywoodban készült Elysium (TV2, 21.10) is a vérrögvalóból indít, mégha az a vérrögvaló 2154-ben van is. Stb: bővebben.
A tengervízhez igencsak furcsa, szoros kötődéssel bíró Wolfgang Petersen rendezte a Viharzóna (Cool, 21.10) című, az előzetes várakozásokkal szemben egyáltalán nem katasztrofális katasztrófafilmet, melyben két halász (George Clooney és Mark Wahlberg) megy ki, minden ezt nem ajánló időjárásjelentés ellenére, ócska bárkáján a háborgó tengerre, egy bombasztikus, ám igen fatális végű halásztúrára.
A Csőre töltve (film+2, 21.20) azonban egy igazi oldszkól zsaru-haver akciókomédia, amiben Gene Hackman a kemény öklű, dörzsölt, míg Dan Aykroyd a zöldfülű -ám igen művelt- zsernyák. 1990-et írunk és valaki híres tévécelebeket gyilkolász, akiknek viszont az ifjú rendőrkolléga nagy rajongója…
A tökéletes trükk (Galaxy, 21.30) című Christopher Nolan-film viszont két nagyszerű illuzionista (Hugh Jackman és Christian Bale) vetélkedését meséli el igen látványosan és izgalmasan, nem is akármilyen arcokkal (például David Bowie –a legendás tudós, Nikola Tesla szerepében-, vagy Michael Caine illetve Scarlett Johansson) a mellékszerepekben. (Bővebben)
A Féktelenül (RTL Klub, 21.40) című kellően agyatlan, de azért még bőven szórakoztató -amúgy szintén felnőttkorú, 1994-es- akciókomédiában Sandra Bullock édes, Keanu Reeves pedig helyes, és együtt száguldanak egy pokolgéppel tömött buszban a végzetes végkifejlet felé.
Meg Ryant általában amolyan ragadósan szentimentális, nagyon romantikus komédiákban szokhattuk meg, ahol bájosan rázhatta bongyor fürtjeit és olajosan párás tekintettel nézhetett bele a kamerába és/vagy a sármőr főhős szemébe. Ezért lehet meglepetés ez a száraz, romantikát még csak nyomokban sem tartalmazó thriller, a Nyílt seb (Filmcafe, 21.45), nőket daraboló sorozatgyilkossal és némi, igen érzéki szexszel, mely egy teljesen más, drámai oldaláról mutatja meg őt. A filmet az erős feminista attitűddel és igen különös látásmóddal alkotó, ausztrál/új-zélandi Jane Campion rendezte: el-elrévedő, különös költőisége, melankolikus hangulata, finom erotikája, valamint a kissé lilának tetsző külcsín alatt rejtőző, amúgy valóban igen sablonos cselekmény ennek megfelelően osztja is meg a nézőket. Én mégsem tudom azt mondani, hogy nem tetszett…
A Védtelen gyermek (Paramount Channel, 22.00) című thrillerben viszont Renée Zellweger alakít egy szociális munkást, akinek egyik páciense kissé problémás: rémálmom gyötrik. Nemsokára feltűnik Bradley Cooper is, de nem lesz benne romantika.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: