Az Őrült, dilis, szerelem (Cool, 21.10) már a címéből sejthetően sem árul zsákbamacskát. Mindemellett, egy ilyen Steve Carellt, Julianne Moore-t, Ryan Goslingot, Emma Stone-t, Marisa Tomeit és Kevin Bacont felvonultató litty-löttyre amúgy is érdemes vetni egy pillantást (főleg, hogy Emma és Ryan nemsokára jön a La La Landben, amit nagyon fogtok imádni, állítólag). Egy válás előtt álló negyvenes férfi megpróbáltatásai az újrakezdést illetően…
Megúszhatjuk az estét Két hét múlva örökké (Viasat3, 21.00) is. Hugh Grant a tőle megszokott, léha bugyibubus ebben a romantikus komédiában, amúgy egy ingatlanokkal foglalkozó nagyvállalat fejese, míg Sandra Bullock egy éles eszű, karakán ügyvédnő, harcos civil és zöld aktivista – később a Grant által alakított karakter beosztottja. Na, mi lesz a vége? Ugye hogy.
Érdekes azonban az egyik Steve Jobs-életrajz is, a Jobs – Gondolkozz másképp (Filmcafé, 21.00), ami nem összekeverendő a Fincher-Sorkin-féle “eredeti és hiteles” verzióval. Azért az almalogós kütyük rajongói és/vagy megveszekedett ellendrukkerei, valamint a nagyformátumú emberek életrajza iránt érdeklődő nézők is megnézhetik ezt a filmet, melyben Ashton Kutcher próbálja megjeleníteni a híres-hírhedt számtech-guru legendás karakterét.
Egyszerű lenne lecsapni a legyet annyival, hogy ellopott idő megnézni ezt a mai Lopott idő (Prime, 21.00) című scifi-thrillert, de mint sokszor, a helyzet most sem ennyire szimpla. Az idő pénz, mint tudjuk, the time is money. A korábban is igen karakteres filmekkel előálló Andrew Niccol író-rendező e gondolat köré fűzte fel e történetet, melyben az az alapszituáció, hogy bizonyos genetikai hókuszpókuszoknak köszönhetően, a közeli jövőben az emberiség nem öregszik tovább 25 éves koránál, s az ezentúl megélendő perceket, órákat, éveket, optimális esetben akár évmilliókat, a mi általunk ismert pénzhez hasonlóan, egyfajta sajátos technikával adják-veszik. Akinek elfogyott az ideje, annak kampec. Akinek kevés van, az mindenhová rohan, aki pedig időmilliomos, az ráér mindenre. (Bővebben)
A Pánikszoba (Story4, 21.00) viszont David Fincher mesteri thrillerje, melynek “címszereplője” a gazdagok villáiban kiépített legbelső, hermetikusan elzárt biztonsági része. Jodie Foster (a gazdag anyuka) zárja be magát ide klausztrofóbiás és cukorbeteg gyermekével együtt, miközben a csúnya, gonosz Forest Whitaker (mint betörő) odakintről paráztatja őket, méghozzá izomból. (Bővebben)
Ugyanekkor történik valami az Öldöklő vágyak (film+2, 21.00) című thriller férfi főszereplőjével (Bruce Willis) is… Baleset, vagy netán gyilkosság? James Urbanski amúgy zűrös figura, iszik, narkózik, veri a feleségét (Glenne Headly), aki házasságuk évei alatt sokáig némán tűrte a férfi brutalitását, csak legjobb barátnőjének (Demi Moore) merte elmondani, hogy legszívesebben megölné a férjét. Persze, a barátnő háza táján sincs minden rendben… Egy nap a két barátnő és az iszákos férj együtt indulnak el a falunapra, bulizni, ám közben a férj eltűnik. A rendőrség (Harvey Keitel) nyomozni kezd.
A változatosság kedvéért Bruce Willis ismét, ezúttal kiégett, cinikus FBI-ügynökként A kód neve: Merkúrban (Paramount Channel, 21.00), aki egy autista, dolgokat, titokzatos ábrákat látó kisfiú eltűnésének ügyében döbben rá furcsa összefüggésekre, bár azt igazán felfogni sem tudja, mi az, amit a kisfiú magától értetődően lát. Szerencsére, Bruce nem akarta a filmet rendezni is…
A maga generációjának akár egy kultuszfilmje is lehetne az Adj király katonát! (m5, 21.40), Erdőss Pál szociografikus filmdrámája, melyben Ozsda Erika, a hajdani állami gondozott felkerül Pestre, ahol nyakába szakad a kádári szabadság és a felnőtt élet.
Ma látható először a Szürke senkik (Duna, 22.00) című új, magyar első világháborús thriller, mint ilyen első a magyar filmtörténetben. Köbli Norbert (A berni követ, Félvilág) könyve alapján az elsőfilmes Kovács István rendezte ezt az előzetes alapján igen látványosnak sikerült zsánert, melyben egy szakasz magyar baka küzd a baromi hideg Isonzó völgyében a taljánokkal. Nem láttam, ma nézem. (A képen jelenet a filmből.)
Az élet egy más jellegű rögös oldala nyílik meg a Kényszerleszállás (TV2, 22.00) című filmben, amiből igen sokszor csak az alkoholizmus kínál egyfajta kiutat. Sajnos, legtöbbször csak akkor vesszük észre, hogy ez a kiút valójában zsákutca, amikor már szétcsaptuk a fejünket a tűzfalon. Majdnem kiváló film ez, melyben Denzel Washington adja zseniálisan azt az alkoholgondokkal küzdő pilótát, aki… – lásd a film címét. (Bővebben)
Kicsit Kurt Vonnegut jellegzetes hangvételére emlékeztető családi történet a Jayne Mansfield kocsija (Filmcafe, 23.10), aminek természetesen csak igen áttételesen van köze a 34 évesen, autóbalesetben elhunyt szexi hollywoodi sztár autójához. Egy nő családot alapított valamikor a múlt század negyvenes éveiben a forró Alabamában, majd hirtelen elhatározásból, a háború után otthagyta őket és csavarogni indult a világba – ahol megismerkedett egy angol férfivel, akivel egy másik családot alapított, immár Angliában. A történet idején 1969-et írunk, zajlik a szeretet és a pszichedelikus drogok legendás nyara, amikor a hölgy meghal rákban és utolsó kívánsága szerint, Amerikában, szülőföldjén temetik el. A két, furcsa, excentrikus, vagy éppen teljesen átlagos, nyárspolgár fazonokból álló család, melynek fői (Robert Duvall és John Hurt), ekkor látják egymást először. Billy Bob Thornton személyes projektje ez a film, ő írta, rendezte és az egyik dilinyós családtagot is eljátssza benne. Sajnos, úgy tűnik, kissé túlvállalta magát, mert a film kissé széteső. Szerényen csordogáló cselekmény, inkább csak néhány jó sztori közhelyes locsogással összekötve, valamint elég jól jellemzett karakterek. Érezni, miről szeretett volna mesélni (apák és fiúk, háború és háborúellenesség, nyitott, toleráns anarchia kontra konzervatív nyárspolgáriság), de kissé szétszórt a film, az üzenet pedig nincs elég jól artikulálva – mintha ő maga is beeLeSDézve szerkesztette volna meg a filmet, ahogyan Robert Duvall viszi el pecázni hajdani vetélytársát. Ettől függetlenül, szerettem.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: