Maró savba mártott élű vésővel faragja ki a modern társadalmak párkapcsolatokra, a párválasztás berögzült sémáira, illetve magára, a szerelemre jellemző felfogásának “obeliszkjét” az új görög film fenegyereke, Yorgos Lanthimos széles nemzetközi összefogással készült A homár (Cinemax, 20.00) című, igen komoly díjakkal jutalmazott új filmjében. A képzavaros megfogalmazásom szándékos, ugyanis a film minden pillanatában, de teljes egészében is alkalmas arra, hogy bizonyos befogadási nehézségekkel, előítéletekkel, fixációkkal, illetve röghöz kötött gondolkodással megáldott/megvert nézők sikoltva ugorjanak ki tőle az ablakon. Persze, aki annak idején már belefutott a Kutyafogba, az nagyjából tudja, mi vár rá. (Bővebben)
Solomon Northup egy felszabadított afrikai rabszolga gyermekeként született már szabad amerikainak és egy New York melletti városkában élt saját farmján családjával. Mivel kitűnően hegedült, kedvelt vendége volt a környék táncmulatságainak. Egy nap azonban rabszolgakereskedők egy hamis fellépés lehetőségével elcsalták, bedrogozták és hamis néven eladták Délre rabszolgának. Az okos és művelt Solomon (Chiwetel Ejiofor) több ültetvényt megjárt és megtapasztalta a gyapotszedés és cukornádaratás, valamint az őket állatként kezelő déli fehérek (Michael Fassbender, Sarah Paulson, Benedict Cumberbatch) brutális kegyetlenkedéseit, mígnem egy jó szándékú fehér vándorasztalos (Brad Pitt)… A 12 év rabszolgaság (Filmcafe, 21.00) történetét e kitűnő filmben a brit szigetekről Amerikába költözött fekete Steve McQueen meséli el 134 percben és 10 Oscar-díjra jelölve, amiből 3 db., a Legjobb film, a Legjobb női mellékszereplő és Legjobb forgatókönyv be is jött. (Bővebben)
Jon Favreau gusztusos és frenetikusan szórakoztató bulifilmje, A séf (Viasat3, 21.00) tökéletes kikapcsolódás. Szerintem akárhányszor meg lehet nézni. Nem nagy történet, nem nagy film, egyszerűen csak jó film. Egy híres séf a szakmájának szentelte egész életét. Amikor egy nap mégis munkanélkülivé válik, rájön, hogy van egy családja is – akiket, mintegy család-egyesítésileg, belezsuppol egy mozgó kifőzdébe és nyakukba veszik Amerikát. Ennyi. Meg egy sor világsztár, Dustin Hoffmantól Robert Downey Jr.-ig, Scarlett Johanssontól John Leguizamóig. Nem érdekel, hogy kiveri a szemem a Twitter-reklám, hogy az internettanóra kőkorszaki konzik szintjén mozog, hogy ezt a történetet százan százszor elmesélték már (és ezt még nem is adtad hozzá), ha egyszer működik a film.
Az utca királyai (Mozi+, 21.00) korrupt Los Angeles-i zsaruk, akiket például Keanu Reeves, Forest Whitaker és Hugh Laurie alakítanak. Jó dumák, ötletes akciók egy igen tökös filmben.
Műfajában kalandfilm A vadon foglyai (RTL+, 21.00), mely még kissé “túlrajzolt” fordulatai ellenére is elég érdekes ahhoz, hogy megnézzük. Egy gazdag, kissé már bogaras milliomos (Sir Anthony Hopkins) repülőgép-balesetet szenved valahol a végtelen, alaszkai vadon felett. Egyetlen társa van csupán a bajban, a szerencsétlenség másik túlélője (Alec Baldwin), aki viszont alig titkoltan a szeretője az öreg ifjú, csinos feleségének. A társ tehát ezúttal vetélytárs inkább, sőt…
A nem éppen jelentéktelen Locarnói Filmfesztiválon háromezer néző jutalmazta vastapssal Noémie Lvovsky Camille (m2, 21.05) című filmjét, mely tényleg nem szól másról, minthogy a címszereplőt a történet elején furcsa trauma ér (jó, konkrétan részeg álomba zuhan egy szilveszteri partin), minek következtében saját múltjában találja magát, 25 évvel korábban… Hogy a címszereplő ezúttal egy középkorú, válás előtt álló, mi tagadás, kissé „szitykós” hölgy, aki 16 évesen (de 41 éves „testben és lélekben”) eszmél saját múltjában, abban a gimnáziumban, ahová járt, azok között a diákok, barátnők között, akiket ismert, tehát ez az első hallásra kissé erőltetett, ám banális kis sztori vége-főcíme mégis dörgő vastaps közepette futott ki, az kitűnően mutatja, hogy itt bizony valószínűleg az unalomig ismert klisé, valamint az elvárásokból és előítéletekből épített masszív falak felrúgásának esete foroghat fenn. (Bővebben)
Ezalatt a Kettős játék (TV2, 21.25) című romantikus thrillerben Julia Roberts és Clive Owen alakít két rivális kémet, akik aztán egymásba is szeretnek, ahogyan az elvárható. Lesznek még a történetben gonosz gyógyszergyárak is, már csak az izgalom végett is…
A legendás videoklipjeiről és fantáziadús mesefilmjeiről elhíresült Michael Gondry Tajtékos napok-adaptációja (m5, 21.45) kifejezetten jól sikerült, hiszen sikerrel idézi fel (és meg) Boris Vian sorait. Az persze, tiszta sor, hogy ha valaki, akkor ma talán Gondry (és esetleg Wes Anderson, bár az ő világa azért más…) az, aki adekvát módon képes hozzányúlni egy olyan, szürreális képekben, vad képzettársításokban, a jazz lüktető ritmusában és ezzel együtt, megkapó romantikában úszó (a képen Audrey Tautou és Romain Duris), valódi irodalmi szöveghez, mint amilyen Viané. (Bővebben)
David Fincher A Zodiákus (Paramount Channel, 22.00) című filmjét leginkább talán amolyan műfaji kísérletnek tekinthetjük, fikciós dokumentum-thrillernek például. A rendező ügyes pali, ez vitán felül áll, de ez a filmje nem sikerült túl jól. Túl hosszú, túl unalmas és a vége pedig túl bosszantó – bár ehhez tudni kell, hogy valóban megtörtént eseményeket, (egy a rendőrség által soha kézre nem kerített) brutális sorozatgyilkos elképzelt történetét meséli el, de legalább rengeteg jól ismert színész (Robert Downey Jr., Jake Gyllenhaal, Mark Ruffalo, Anthony Edwards -anno Green doktor-, stb.) részvételével.
Steven Spielberg már bőven a késő estében kezdődő München (Duna, 22.50) című drámája nemcsak azért érdekes, mert benne a mester ezúttal nem mesél, hanem valós történelmi eseményt, a müncheni olimpián az izraeli sportküldöttség ellen elkövetett véres merénylet körülményeit elevenít fel. A film nagy részben Magyarországon forgott, így sok magyar színész és ismert magyarországi helyszín is feltűnik benne, néha alig, máskor éppen eléggé felismerhetően. (Bővebben)
A Torta (Prime, 22.55) ugyanekkor egy kőkemény, csontszáraz angol krimi, térdig gázolva a realityben. Főszerepben a jelenlegi 007-es, vagyis a baltaarcú, ám kisfiús mosolyú Daniel Craig, mellékesen pedig, például Tom Hardy. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: