Mit nézzünk ma a tévében?

Vasárnap, augusztus 27.

Ahogy az ezúttal igen informatív címmagyarításból bárki számára könnyen kiderül, az Élet a birtokon (Duna, 19.35) című film afféle életkép, mely a Skót-felföldön, egy bizonyos Harewood nevű kastélyban lakó Pettigrew-családot ábrázolja, hozzávetőleg egy évnyi időtartamban, az igen élénk szemű, és élénk fantáziájú, tízéves Fraser által leírva – főbb szerepekben Mary Elizabeth Mastrantonióval, Colin Firth-szel, Irene Jacobbal, illetve Tchéky Karyóval. (Bővebben)

 

 

 

A Szemfényvesztők (RTL Klub, 19.55) viszont már nyilván a könyökünkön jön ki, de ha mégsem, akkor ma van itt a lehetőség, hogy pótoljuk: egy szó szoros értelmében bűbájos történet ez, melyben illuzionisták rabolnak bankot, ezt azt, sőt, még egy igen meglepő bosszútörténet is kibontakozik – a roppant fordulatos, trükkös és blikkfangos cselekményt azonban nem részletezném, hadd essen le az álla az ilyesmire hajlamosaknak. Elég komoly a lineup itt is: Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg, Woody Harrelson… (Bővebben)

Igen masszív családi dráma August Wilson Pulitzer-díjas regénye alapján készült Kerítések (HBO, 20.00) című film, amit Denzel Washington rendezett és a főszerepet is eljátssza – mindkettőt igen jól. Főleg a nehéz sorsú, bőbeszédű, ám igencsak magának való családfő figurájának megformálásában remekel Denzel, és ehhez mérten meglepetés, hogy a rendezés is pontos, hatásos. Hatalmas szerep ugyanis Troyé, aki a film 5/6-ában a színen van és azt be is tölti folyamatos észosztásával (Denzel Washington a képen középen). A férfi családi és emberi konfliktusai is elégnek bizonyulnának egy erős drámához, azonban felsejlik itt ennél több is: Troy sorsa tipikus példája származása, valamint szociális és társadalmi helyzete miatt erős hendikeppel élni kényszerülő rétegeknek, legyen az afro-amerikai (mint itt), vagy bármi más náció. Troyt saját identitástudata, erős etikai elvei és radikális életfelfogása egyszerre segíti és akadályozza az előbbre jutásban az 1950-es évek Amerikájában, és ahogyan ezzel a családjába tartozó különféle embereket is befolyásolja, akik különböző mértékben, de végigkísérik a pokolba/mennyországba vezető útját. Ez egy igazi, nagy amerikai család-, üdv- és fejlődéstörténet, Washingtonon kívül is nagyon komoly színészi teljesítményekkel.

Nyaralhatunk azonban Thaiföldön is ma este, ám ezúttal csupán -sajnos- Danny Boyle víziójában. A parton (Viasat3, 21.00) Leonardo di Caprio lesz nagyon elveszve. Viszont az a helyzet, hogy a film által bemutatott, talán kissé erőltetettnek, művinek tűnő sztori akár a valóságban is megtörténhetett Thaiföldön. Tényleg tele van/volt az ország ilyen csávókkal, mint akiket a filmben látunk. Ismerem őket mind, hiszen hetekig laktam Pang Nan szigetén, ahol a Leo és Tilda Swinton által játszott karakterek összejöttek a híres Full Moon Partyn, ismerem a bangkoki helyszíneket (talán még laktunk is abban a guest houseban, ahol Leo a térképet kapta), ezek tényleg ilyenek. Hiteles a film minden egyes kockája ebből a szempontból. Olcsó fűre vágyó hátizsákos új-hippik valóban így adják, így szerzik az információkat. A film földrajza persze nem stimmel, mert a térképen Koh Samui után Koh Pang Nan jön, és ahol a film játszódik, annak Koh Taonak kell lennie, de az nem ilyen. A film a valóságban Phi Phi szigeten forgott és Phuketen, Krabin, valamint a Khao Yai Nemzeti Parkban, ezek viszont a másik oldalon, az Andamán-tenger felől vannak. 🙂 De sebaj. A film thaiokat illető tanulsága is abszolút reális.

Jim Jarmusch 2005-ben bemutatott Hervadó virágok (Galaxy, 21.00) című filmje a megszokott módon lassú ritmusú, ám különös hangulatú roadmovie Bill Murray-vel – különleges ajándék ez ma estére az ínyenceknek. (Bővebben)

A régi időkben, amikor vitorlás hajók szelték a habokat, s rajtuk kemény férfiak tették a dolgukat – illetve, fellázadtak, ha az elvégzendő dolgok túl kemények, túl értelmetlenek, s a parancsok túl durvák lettek. Egyikük tán híresebb lett mindnél: Fletcher Christian híres lázadása nemcsak egy híres csokoládémárkának adott nevet, hanem azt is megmutatja nekünk, hogy mi a teendő olyan esetekben, amikor a sors kegyetlen szeszélye és a pillanatnyi szélviszonyok folytán egy antidemokratikus, autoriter zsarnok telepszik a fejünkre. Ma este egy 1984-ben készült igen látványos filmverzióját láthatjuk a történetnek: A Bounty (Film Mánia, 21.00) legénységét Mel Gibson (Fletcher szerepében), valamint Sir Anthony Hopkins, Sir Lawrence Olivier, Liam Neeson, Daniel Day-Lewis és Edward Fox adják, többek között.

Az a Srác a biciklivel (m5, 21.05) viszont egyáltalán nem rossz gyerek. Csak éppen szar neki az élet: anyjáról nem tud semmit, ám apja is elhagyta, ezért nevelőintézetben él. Az élet őt igen korán érő kihívásaira adott ösztönös válaszait nem szabad bármiféle rosszaságként felfogni, hiszen e filmből is nyilvánvaló, pusztán csak túlélni akar, egyetlen igazi “barátjával”, a biciklijével együtt. Éppen olyan játszani, hülyéskedni akaró, szeretetre vágyó kisfiú ő, mint minden más kortársa. A belga Dardenne-testvérek (Jean-Pierre és Luc), mint az európai film egyes számú szociális lelkiismeretei, az ő tanulságos sorsát tárják a nézők elé eme soron következő tanmeséjükben. (Bővebben)

Minden kisgyermekes szülő legszörnyűbb rémálmát filmesíti meg a kilencvenes évek elején bemutatott, ám a mai napig is hatásos thriller, mely A kéz, amely a bölcsőt ringatja (m2, 21.10) címet viseli. Biztosan tudjuk, hogy a kedves, megbízhatónak tűnő bébiszitter, akire gyermekünket bízzuk, valóban olyan kedves és megbízható, mint amilyennek mutatja magát?

Nehéz eldönteni viszont, hogy valójában kiről is szól A Vaslady (Duna, 21.15) című film? Margaret Thatcherről, aki konzervatív pártvezetőként volt Anglia első női miniszterelnöke, vagy Meryl Streepről, aki Thatchert alakítja? Vagy Streep sminkeséről és fodrászáról, akiknek azért jó nagy része van az Oscar-díjban? Akár ilyen személyiség is lehetett Maggie, mint amilyennek a film alkotói láttatni kívánták, még ha sokan tiszteletlennek is tartják ezt a megközelítést… (Bővebben)

A Maraton életre-halálra (m3, 21.20) egy régimódi, ám ettől még igen remek krimi, melyben Dustin Hoffman (aki itt egy egyetemista futóbajnok) és Roy Schreider (a bátyja, látszólag olajkereskedő, valójában CIA ügynök) egy öreg, náci rohadékot (Sir Lawrence Olivier) üldöznek, aki a történet idején már dél-afrikai gyémántkereskedő.

Tom Cruise ma este is Született július 4-én (Duna, 23.15). Tomi azonban itt oly annyira fullba’ nyomja a kretént, hogy nem is gyütt az az Oscar bácsi… No, azért nem rossz, csak éppen a kulcsjelenetekben sok. Oliver Stone azonban igen pontosan megragadta azt az érzelmi, lelki és gondolati pálfordulást, ami a történetben ábrázolt vietnami (és más háborús) veteránokra jellemző. A poszt-traumatikus stressz (a fizikai sérülések okozta megrázkódtatásokon túl) talán itt jelenik meg a legkomplexebben, legrészletesebben filmen.

Chery Strayed valós, 1800 kilométeres, magányos zarándokútját elmesélő bestselleréből készült a Vadon (Prime, 23.25) című film, mely azt mutatja be igen jól szerkesztett narrációban és szép, látványos képekben, hogy egy vad lány hogyan tud megszabadulni a vad természet kihívásai által korábbi szex- és drogfüggésétől, szeretett édesanyja elvesztéséből, illetve korábbi, félresikerült szerelmeiből. Reese Whiterspoon egyszemélyes show-ja a film, aminek erős, dráma jelenléttel adja meg a súlyát. Műkedvelő, illetve kezdő túrázóknak is erősen ajánlott a megtekintése, oktatási, de akár szórakoztatási céllal is.

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. József Molnár says:

    De ha nem nézem meg kihagyható lesz!!!


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!