Anglia-Tunézia, vagy: Az utolsó légióból (AMC, 20.05) sajnos semmire nem emlékszem, viszont annyit feljegyeztem róla, hogy látványos, de buta mozi. Nyilván ezért nem emlékszem rá… Egy csomó sztár játszik amúgy ebben a szandálos-kardozós-római katonás történetben, pl. Colin Firth a főszereplő.
Néhány száz évvel később játszódik Az utolsó király (Film Mánia, 21.00), és néhány szélességi körrel északabbra. Viking harcosok fejszékkel és egyebekkel irtják egymást a célból, hogy ki legyen a király. Faék egyszerűségű történet, melynek lehet, hogy éppen ez a rusztikus sallangmentesség legfőbb erénye. Sok hó.
A mai napra rendelt romantikus komédia a Hippi túra (Prime, 21.00) lesz, melyben egy nagyvárosi életformába belezakkant párocska (Jennifer Aniston és Paul Rudd – a képen) épp kilépni készül ebből a tarthatatlanná vált helyzetből, ám ez a lépés talán túl nagyra sikerült, ugyanis cseberből nemhogy vederbe, de egyenesen a tágult környezettudatú, nonkonformista hippik mennyországába kerülnek véletlenül. Hogy a film milyen, azt meglátjuk, mert én sem láttam még.
Gyermekkorom egyik legparásabb tévéélménye volt a klasszikus, fekete-fehér Belphégor című tévésorozat, amit soha nem mertem nézni (nem volt gyerekszobám akkor még, egy szobában élt a család), csak alvást színlelve, leselkedve. A főszerepet akkor Juliétte Greco, Jean Cocteau (egyik) múzsája keltette életre, Alain Sarde és Jean-Paul Salomé 2001-es újrázásában, a Belphégor – A Louvre fantomjában (Filmcafe, 21.00) pedig Sophie Marceau. Ma már a lidérces történet természetesen közel sem gyakorol olyan elementáris hatást a nézőre, így rám sem, mint annak idején – egy pillantást azért talán mégis megér. (Bővebben)
Az Odd Thomas – A halottlátó (Mozi+, 21.00) Dean R. Koontz sokak számára ismerős regényalakjának első filmes jelenése (viszont nem először a tévében). A történet valamiféle furcsa műfaji crossover, melyben a tinihorrorok, illetve -thrillerek elemei keverednek a “világmegmentő” kisvárosi hős amerikai toposzával és a lányregények bohókás, egyben könnyes, hamvas romantikájával, a film noir-krimik jellegzetes egyes szám, első személyben előadott, fanyar humorú narrációjában. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: