Ahelyett, hogy tövig rágnánk körmünket az Oroszország-Egyiptom meccs nyilván rendkívüli izgalmain, itt van nekünk A Profi (AMC, 19.55). Az ekkor már erősen középkorú, de még mindig csibészesen sármos Jean-Paul Belmondo egyik emblematikus szerepe ez (lásd a képen), Ennio Morricone talán legjellegzetesebb filmzenéjének dallamai közepette, melyek tulajdonképen az egész film hangulatát megszabják. Bosszúvágy témájából pedig nem sok ehhez fogható színvonalas kalandvígjáték született.
A Sommersby (Paramount Channel, 21.00) picit később egy 1993-as, szép, szélesvásznú, romantikus dráma, amiben az erőszakos Sommersby (Richard Gere) egy nap elmegy a háborúba, mire felesége (Jodie Foster) otthon végre megnyugszik és békésen pihegve várja vissza brutál férjét – aki azonban a háború alatt más emberré lett.
Alternatíva lehet például egy részben magyar vonatkozású, szintén erős romantikus felhangokkal operáló életrajzi dráma: a Houdini, a halál mágusa (Film Mánia, 21.00) valójában a mágus (Guy Pearce) és egy törekvő, cserfes és szemtelen szemfényvesztő(nő) (Catherine Zeta-Jones) rivalizálásból érzéki viszonyba bonyolódó kapcsolatáról szól, miközben Houdini élete legveszélyesebb mutatványára készül. Teljesen nézhető, szórakoztató film ez (is).
Klassz film a Warrior – A végső menet (Filmbox Prémium, 21.00) is, ne tévesszen meg senkit az idióta, bombasztikus -magyar- címe. A szikár, slank történet olyan mint egy állcsúcsra elhelyezett, masszív alapállásból, egész törzsből meghúzott jobb horog. Egyszerű mozdulat, de ha talál, akkor csengettek. Kiváló sport-, egyben testvérdráma ez a film, katarzissal, mindennel, ami kell egy ilyenbe, egy tiszta, becsületes rendezésben (Gavin O’Connor) és el-ké-pesz-tő színészi alakításokkal (Tom Hardy, Joel Edgerton és Nick Nolte). (Bővebben)
Az Álljon meg a nászmenet! (Filmcafe, 21.00) címá romantikus komédiában Julia Roberts megint igencsak zokon veszi, hogy régi barátja, Dermot Mulroney -akivel természetesen, soha, semmi, semmikor nem történt- bejelenti, hogy feleségül veszi Cameron Diazt, ezért felindulásában féltékenyítő hadműveletbe kezd a szerencsétlen Rupert Everettel.
Van mára konzervszínházi ajánlat is. Szigligeti Ede mára már kissé tényleg beporosodott, de még mindig népszerű darabját, a Liliomfit (m5, 21.15) fiatal, mára már kvázi sztárstátuszba bonyolódott alkotók (Vecsei H. Miklós és ifj. Vidnyánszky Attila) gyúrták új, lendületes, modern formába. A mindenképpen érdekes, figyelemre méltó előadás a budaörsi Latinovits Színház produkciója.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: