Mike Cahill, a független filmes szcéna romantikus-ezoterikus-filozofikus történetekben utazó specialistája ott folytatja, ahol az Egy másik Földben abbahagyta. A szem tükrében (Paramount Channel, 21.00) is pont azon a kötélen táncol, ami az blöff és a tiszta művészet között húzódik, miközben alant a nyúlós, ragacsos giccstenger hullámai vetnek tarajokat. A fillérekből készült független film látszólag egy sírig, sőt azon túl is tartó szerelem története (Michael Pitt és Astrid Berges-Frisbey), miközben megbirkózik egymással a megfoghatatlan, spirituális transzcendencia a kizárólag egzakt, tapasztalati alapokon nyugvó, aprólékos bizonyítási eljárásokon kikristályosodott tudománnyal. Rázós, meredek téma, hiszen mindkét oldalról lehet támadni a filmet, ennek ellenére bizonyítja Cahill tehetségét, hogy a végkifejletre elegánsan ki tudja húzni fejét a hurokból és a történetet be tudja fejezni oly módon, amire mindkét oldal harcosai rá tudnak bólintani – feltéve, ha valamennyire komolyan veszik magukat, illetve a másikat. (Bővebben)

A Nem kellesz eléggé (Viasat3, 21.00) című könnyed, romantikus komédiában viszont négy csaj (Jennifer Aniston, Scarlett Johansson, Drew Barrymore és Ginnifer Goodwin) veszi fejébe azt, hogy kiismeri a férfi agyvelőt. Ez körülbelül pont olyan, mintha fordítva lenne, mintha négy fószer venné fejébe azt, hogy kiismeri a női észjárást… Nonszensz. De legalább lehet rajta mosolyogni…
A szerelem a témája Az Északi-sarkkör szerelmesei (Duna, 21.30) című spanyol történetnek is. Ez a szerelem még a gyermekkorban született meg, és nagyon sokáig tart, földrajzi, családi és társadalmi távolságoktól (és közelségektől) függetlenül. Nagyon finom, lírai szövetű, szép film – érdemes megnézni. (A film hangulatát idéző képen a női főszerepet alakító Naiwa Nimri.)
A vér és a méz földjén (Film4, 21.50) viszont az a film, amit Angelina Jolie túlnyomó részben Magyarországon forgatott (és állítólag Braddel vettek is egy lakást a Rózsák terén -> már eladták, ismert okok miatt), én még mindig nem mertem megnézni. A Rómeó és Júlia-szerű történet a boszniai háború idején játszódik.
Emily Brontë klasszikus regényét, az Üvöltő szeleket (m5, 21.50) 2011-ben az angol Andrea Arnold (lásd például Red Road, vagy Akvárium) dolgozta fel újra, híven megidézve a regény hangulatát, ám mégis bátor, radikális és a történet eredeti témájához is kapcsolódva, provokatív ötletekkel. Gyönyörűséges képi világ és remek színészi teljesítmények jellemzik ezt az okos adaptációt.

Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: