Azt szokás mondani, hogy ez a A tégla (Film+, 21.00) című mozi Martin Scorsese egyik leggyengébb filmje, mégis ezért kapta meg a már oly régóta áhított és sokak szerint neki bőven ki is járó Oscar-díjat (és még 3 másikat). Nyilvánvaló, hogy messze nem rossz film ez, csupán arról van szó, hogy remake. Nem eredeti mű, hanem másolat, utánzat, vagy finomabban fogalmazva: adaptáció. Mégpedig a régebben itt is sokszor ajánlott, igen kiváló hongkongi krimi-trilógia, a Szigorúan piszkos ügyek (illetve annak első részének) amerikanizált változata, Scorsese irdatlan szakmai rutinjával elővezetve. A “téglán” valamely ellenséges szervezetbe bomlasztó, vagy éppen megfigyelő céllal beépült ügynököt értünk: itt a rendőrség épít be téglát az ír maffiába, miközben az ír maffiának is megvan az embere a rendőrségben. Erről szól a történet. Láthatjuk benne Leonardo DiCapriot, valamint egy nagy rakás egyéb kiváló színészt (például Jack Nicholsont, Matt Damont, Martin Sheent vagy éppen Vera Farmigát).
Sokat megy mostanában Joe Wright múlt századi, romantikus (és helyenként) csípős, évtizedeken átívelő családi története, a Vágy és vezeklés (Filmcafe, 21.00). Ma is láthatjuk benne a remek Vanessa Redgrave-t, a sovány Keira Kinghtley-t és még egy csomó remek színészt.
A Mike Nichols rendezte Közelebb (Viasat3, 21.00) című szerelmi négyszög például egy tipikus bulvárdarab (játszották nálunk is színpadon a Centrál Színházban), a szó jó, egyszersmind rossz értelmében; egyben óriási ziccer a látványos jutalomjátékra olyan színészeknek, mint Julia Roberts (a képen), Jude Law, Clive Owen, illetve Natalie Portman, akik élnek is az adódó lehetőséggel. (Bővebben)
A lány a vonaton (SuperTV2, 23.20) kapcsán lehetne írni a történet karaktereiről, hogy ki miben hibázott és mikor, hogy miért futott élete zsákutcába, de a képernyőn és az életben a társas kapcsolatok, az ember mentális léte sebezhető és akarva-akaratlanul tönkre is tehető. Néhány önkéntelen gesztus és oda nem figyelés, a másik kisajátítása olyan éles törést okozhat, hogy bárki élete darabokra hullhat. Talán szimbolikus jelentőségű, amikor az egyik jelenetben Emily Blunt dühében a tükörre sújt a férjével kialakuló konfliktusban. A megromlott viszonyok, a szexuális függőség, a szabad akarat korlátozása, a régi asszonyon vett sérelem megbosszulása, mint kavargó sötét és félelmetes démon üli meg a filmet. (Bővebben)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: