Mit nézzünk ma a tévében?

Kedd, január 19.

Florian Henckel von Donnersmarck nevét elsősorban A mások élete című remek film kapcsán illik ismerni, amiért egyből Oscar-díjat is kapott – ez volt Donnersmarck rendezői bemutatkozása. Erős lett. Sajnos, a folytatás egy méretes bukás lett, ugyanis az egyből megkapott hollywoodi lehetőséggel nem tudott élni. Az utazót nem ajánlom senkinek, a világsztárok és Velence ellenére sem. A Mű szerző nélkül (Cinemax2, 20.30) több mint három órás vetítési ideje első blikkre rettenetesen hosszúnak tűnik, főleg, ha tudjuk, hogy egy festőművész (akit azonban, bevallva-bevallatlanul, a világhírű német festő, Gerhard Richter alakja és művészete ihletett) életrajzáról lesz szó. Mit lehet két normál mozifilmnyi időben beszélni bárkiről is, aki élete -vélhetően- érdekesebb részében fest? Nos, rengeteget… Persze, mindez leginkább csak apropó Donnersmarcknak arra, hogy a diktatúra, illetve, ez alkalommal diktatúrák és az ún. szabad világ művészetre, valamint az alkotó művészre és magára, az alkotásra, mint teremtő művészetre gyakorolt hatásmechanizmusáról értekezzen. Ahogyan A mások életében az értelmiségről, úgy most a művészekről. (A kép jelenet a filmből.) Rendkívül fontos film! (Bővebben)

 

 

Később Leonardo DiCapriót is láthatjuk, ezúttal Quentin Tarantino -sokszor vetített- olasz spagetti-westernek előtti tisztelgő Django elszabadul (Mozi+, 21.00) című filmjében, melyben egy igen gennyes karaktert alakít – kiválóan). A főszereplők párosát ezúttal azonban egy német vándor-fogorvosból (Christoph Waltz) lett villámkezű fejvadász és egy revolverhőssé avanzsált szökött fekete rabszolga (Jamie Foxx) alkotja, akik halálmegvető bátorsággal szállnak szembe a gaz déli rabszolgatartókkal (DiCaprio), személyes indítéktól vezérelve, de végül mégis forradalmi módon. (Bővebben)

Az általában “világmegmentő” szerepben tündöklő Will Smith lesz A közellenség (Film+, 21.00) ma este –  Tony Scott ’99-es thrillerjében. A címszereplő egy ügyész, aki él, mint Marci Hevesen. Egy átlagos, szürke hivatalnok, ám egy érthetetlen pillanatban az Államok összes titkos- és kevésbé titkos szervezete az ő nyomában lohol. Ő pedig előlük…

Késő este még a Megszólít az éjszaka (Filmcafe, 23.20) is, ami egy Richard Gere főszereplésével készült thriller, a Molyember bizonyos kultúrkörökben élő mítoszának ügyes, visszafogott, ám mégis hatásos feldolgozása. (Bővebben)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!